تاریخ: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۳:۲۰
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۲۵۹۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس کمیسیون عمران مجلس:

اقدام دولت در بحث حذف ارز ۴۲۰۰ درست است/ مجلس بر اجرا نظارت می‌کند

‌می‌متالز - رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اقدام دلت در بحث حذف ارز ۴۲۰۰ درست است، گفت: مجلس بر اجرای این طرح نظارت کامل دارد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا رضایی کوچی با اشاره به اقدام دولت در بحث اصلاح قیمت‌ها گفت: طبق اعلام دولت حداقل ۹ دهک جامعه مشمول یارانه می‌شوند یعنی بالای ۹۰ درصد جامعه مشمول این یارانه می‌شوند، باید این سامانه ساماندهی شود که افراد بتوانند آنجا ثبت نام کنند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نباید عددی که دولت برای یارانه امسال در نظر گرفته است ثابت همانند یارانه ۴۵ هزار تومانی باشد بلکه باید سالانه متناسب با نرخ تورم افزایش یابد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر تعداد زیادی از افراد که مشمول دریافت یارانه هستند از قلم افتاده اند و یا امکان ثبت نام ندارند که باید وزارت رفاه سامانه‌ای تعریف کند که مردم آنجا ثبت نام کنند چرا که بنا بر این است که ۹۰ درصد مردم مشمول دریافت یارانه شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اقدام دولت در بحث هدفمندی یارانه و حذف ارز ۴۲۰۰ درست است منتهی ایراداتی در شکل اجرا است که باید وزارت رفاه این ایرادات را رفع کند.

وی خاطرنشان کرد: مجلس بر اجرای این طرح نظارت کامل دارد و مطالبه مجلس این است که تا دهک ۹ همه مشمول دریافت یارانه شوند و اگر غیر از این باشد مجلس نقش نظارتی خودش را ایفا می‌کند.

منبع: شبستان

عناوین برگزیده