تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۱۰
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۲۵۹۶۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مدیرکل صمت گیلان ساماندهی شهر صنعتی رشت را از اولویت‌های اجرایی استان دانست

‌می‌متالز - مدیرکل صمت گیلان در نشست با مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی و رفع مشکلات شهر صنعتی رشت در اولویت است و با توجه به جغرافیای گیلان، استقرار صنایع‌های تک و دانش‌بنیان بیشتر مدنظر است.

به گزارش می‌متالز، تیمور پورحیدری به ارائه گزارش فعالیت‌ها، اقدامات و اهم برنامه‌های پیش رو در حوزه تولید و تجارت استان پرداخت و افزود: در التهابات اخیر فضای بازار ناشی از اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها به همت و همراهی کسبه و بازاریان و همچنین نظارت‌های شبانه‌روزی، جزو استان‌های مطلوب کشور در حفظ آرامش و تعادل بازار بودیم.

وی بابیان این‌که با استفاده از تمام ظرفیت‌ها، سعی در تأمین ارزاق عمومی در استان شده است، عنوان کرد: به لطف خدا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی، سازمان تعزیرات، بسیج اصناف و نهاد‌های نظارتی؛ اقلام پرمصرف اساسی مردم به‌موقع تأمین و ذخایر مطلوبی نیز در استان برای رفع نگرانی انجام شد و چالش شدیدی در استان نداشتیم.

مدیرکل صمت گیلان در بخش دیگری از گزارش عملکرد خود بر لزوم احیای شرکت صنایع پوشش، هم‌زمان با ایجاد شهرک نساجی بزرگ، تأکید کرد و ادامه داد: بخشی از خطوط شرکت صنایع پوشش در حال راه‌اندازی است و پیشنهاد ما این است که مابقی اراضی آن نیز به شهرک نساجی بزرگی در شمال کشور تبدیل شود تا اشتغال فراوان و رشد اقتصادی پایدار به وجود آورد.

پورحیدری ساماندهی و بهبود وضعیت شهر صنعتی (مستقر در لاکان رشت) را یکی از ضرورت‌های حوزه تولید دانست و گفت: برای رفع مشکلات و آسیب‌های این شهر صنعتی بزرگ استان که یکی از چهار شهر صنعتی بزرگ کشور است، برنامه‌هایی در دستور کارداریم تا این ظرفیت زیرساختی را برای جذب سرمایه‌گذاری به نحو مطلوب و شایسته ارتقا دهیم.

مدیرکل صمت گیلان تعیین تکلیف ۱۲۰ واحد تملک شده توسط بانک‌ها و سایر نهاد‌ها را از رئوس برنامه‌های این اداره کل دانست و تأکید کرد: در این زمینه تاکنون دو جلسه ستاد احیای واحد‌های راکد و تعطیل در محل استانداری و شرکت شهرک‌های صنعتی تشکیل‌شده که برای رسیدگی بیش از ۳۰ واحد صنعتی درمجموع تصمیماتی گرفته‌شده است و به‌شدت پیگیر احیاء و راه‌اندازی آن‌ها در نقاط مختلف استان هستیم.

وی بهره‌مندی از ظرفیت قانونی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را فرصتی ارزشمند برای پویایی و پیشبرد اهداف حوزه تولید و تجارت برشمرد و تصریح کرد: به‌طور یقین پیگیری‌های نمایندگان خدوم مردم شریف استان در سطح ملی ما را در انجام تکالیف خود مصمم‌تر می‌کند و این همراهی در رفع مشکلات و آسیب‌های استان، جای تقدیر و تشکر دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده