به گزارش می متالز، شرکت معدنکاری استرالیا ریوتینتو گفت حتی اگر از قطارهای حمل و نقل خودکار که برای کاهش هزینه ها مستقر کرده، استفاده کند، انتظار نمیرود در سال 2019 کارهایش را کاهش دهد.
در این زمینه باید اشاره کرد که پروژه راه آهن 940 میلیون دلاری AutoHaul متمرکز بر حرکت قطار بدون راننده برای حمل و نقل سنگ به عملیات بندر شرکت بوده و از سال 2012 در حال توسعه است.
ایوان ولا مدیر اداره خدمات راهآهن ریوتینتو گفت : " نتایج اولیه نشاندهنده توانایی بالقوه برای بهبود بهرهوری، فراهم آوردن انعطاف سیستم و کاهش تنگناها" هستند.
در سال 2017، Chris Salisbury، رییس ریوتینتو گفته بود که این شرکت به دنبال توسعه یک معدن سنگآهن "هوشمند" با هزینه 2.2میلیارد دلاری با استفاده کامل از فناوریهای نظیر رباتیک و driverlessو کامیونها در یک محل واحد خواهد بود.