تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۰۲:۲۶
بازدید: ۲۷۹
کد خبر: ۲۶۰۹۲
معاون ایمیدرو:

توسعه بخش معدن در گرو 2 برابر شدن زیرساخت های ریلی است

می متالز - معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، گفت: برای توسعه معدن در افق 1404، نیازمند دست کم 13 هزار کیلومتر زیرساخت حمل و نقل ریلی هستیم، در حالی که مجموع زیرساخت های ریلی کشور فقط 12 هزار کیلومتر است.
توسعه بخش معدن در گرو 2 برابر شدن زیرساخت های ریلی است

به گزارش می متالز، «اردشیر سعدمحمدی» روز (یکشنبه) در چهارمین جلسه شورای سیاستگذاری خانه معدن ایران، خواستار تشکیل تیمی برای مشخص شدن نیازهای حمل و نقل جاده ای، ریلی و دریایی در کنار مشخص شدن آمارها و اولویت‌ها برای 10 تا 15 سال آینده شد.
وی گفت: خارجی ها نیز در تعامل با بخش معدن ایران از مشخص نبودن نقشه راه کشورمان در این حوزه‌ها گلایه دارند.
سعدمحمدی ابراز امیدواری کرد جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش معدن به خوبی به مردم شناسانده شود.
وی افزود: اگر این اولویت‌ها اعلام شود، سمت و سوی بخش خصوصی نیز مشخص می شود.
این مقام مسئول یادآور شد: امروز اولویت های ما در بحث تولید طبقه بندی شده نیست و باید سیاستگذاری ها مکتوب و برای همه قابل رویت باشد.
وی اظهار داشت: برای نمونه در منطقه سنگان، 17 میلیون و 500 هزار تن گندله خواهیم داشت اما تحقق این مهم نیازمند توسعه حمل و نقل در این منطقه به 23 میلیون تن است.
سعدمحمدی ادامه داد: دستیابی به تولید 700 هزار تن کنسانتره سرب و روی مهدی آباد زنجان، محقق شدن برنامه ریزی تولید یک میلیون و 300 هزار تن زغال در پنج سال آینده و توسعه ظرفیت آلومینیوم لامرد به میزان 300 هزار تن در فاز نخست، همگی نیازمند توسعه زیرساخت های حمل و نقل است اما سیاستگذاری ها برای حمل و نقل دریایی نیز تعیین تکلیف نشده و نیازمند تصمیم‌گیری‌های کلان است.
سعدمحمدی تاکید کرد: باید مشخص شود جابجایی انواع سنگ آهن، گندله، فولاد، زغال، سرب و روی و ... قرار است با چه ظرفیت ریلی و جاده‌ای به انجام برسد.

عناوین برگزیده
قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۶):

قوانین حاکم بر زنجیره تولید فولاد کشور باید برای تولیدکنندگان قابل پیش‌بینی باشد

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکار‌های مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۵):

ادغام شرکت‌های کوچک و بزرگ صنایع معدنی از راهکار‌های مهم برای حفظ صنعت فولاد کشور و رقابت‌پذیری در بازار‌های جهانی است

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۴):

ضرورت خودداری از نگاه‌های بخشی، استانی و منطقه‌ای در زنجیره تولید فولاد کشور

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۳):

عقب‌ماندگی در حوزه اکتشاف و بهره‌برداری از معادن سنگ آهن یکی از چالش‌های صنعت فولاد است

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در نخستین پنل تخصصی همایش «توسعه متوازن و پایدار صنعت آهن و فولاد ایران» با عنوان «سیاست‌گذاری و نظام حکمرانی در توسعه پایدار و متوازن صنعت آهن و فولاد ایران» (۲):

صنعت فولاد یک‌ میلیون‌ و دویست هزار شغل ایجاد کرده و نباید اجازه دهیم این صنعت با چالش روبه‌رو شود