تاریخ: ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۹:۵۷
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۲۶۱۶۰۴

امام جمعه شیراز: عقب ماندگی فارس در حوزه راه جبران شود

‌می‌متالز - نماینده، ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز، با اشاره به نقش و جایگاه راه و راه آهن در توسعه و پیشرفت گفت: به رغم اهمیت این موضوع، اما استان فارس در این زمینه دچار عقب ماندگی‌هایی است که باید جبران شود.

به گزارش می‌متالز، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه شیراز افزود: یکی از پروژه‌های مهم در دست اجرا در فارس در حوزه راه آزادراه شیراز – اصفهان است که در مراحل پایانی کار خود قرار دارد، اما لازم است که روند تکمیل و بهره برداری از آن شتاب گیرد.

وی ادامه داد: در همین جهت مکاتبه‌ای نیز با دفتر رئیس جمهور در جهت اختصاص بودجه برای تکمیل این پروژه انجام گرفته که امیدواریم این اعتبار تخصیص داده شود.
آیت الله دژکام اظهار داشت: توسعه راه و خطوط ریلی، کلید پیشرفت استان است و این مساله مهم نباید در اجرا دچار تاخیر شود.

مدیران برای جبران عقب ماندگی‌ها با جدیت گام بردارند

امام جمعه شیراز، با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب بر توجه به اقتصاد و محور قرار دادن مساله اقتصاد در نامگذاری سال‌ها گفت: امروز کشور از نظر توان نظامی در وضعیت و شرایط بسیار خوبی قرار دارد و به واسطه همین جایگاه و قدرت، دنیا در ملاحظات و تصمیم گیری‌های خود باید ما را در نظر بگیرد.
آیت الله دژکام ادامه داد:، اما به رغم اقداماتی که برای تقویت اقتصاد کشور انجام شده در این زمینه نیازمند کار بیشتری هستیم و قطعا در این مسیر، صبر، استقامت و ایستادگی مردم بسیار موثر و کمک کننده خواهد بود.

وی ادامه داد: انتظار است که مسئولان و مدیران در هر رده و جایگاهی در جهت جبران عقب ماندگی‌ها و رسیدن به اهداف با جدیت و توان بیشتری گام بردارند.

امام جمعه شیراز، در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به در پیش بودن ولادت امام رضا (ع) و همچنین روز گرامیداشت شاهچراغ (ع) گفت: از مردم ولایتمدار فارس و شیراز انتظار می‌رود که به شکل ویژه به روز گرامیداشت حضرت احمدبن موسی (ع) توجه کنند.

آیت الله دژکام، ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) افزود: آنچه در ۱۴ خرداد رخ داد و باید یادآور شد این است که خبرگان ملت با اراده الهی و با معرفی، ولی فقیه زمان، امام خامنه‌ای کمک کردند که جامعه و امت اسلامی مسیر خود را ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: اعتماد به امام راحل اصلی‌ترین عامل در کسب موفقیت‌های آن زمان بود و امروز هم ما باید اعتماد و اطاعت کنیم چرا که نسل گذشته به امام خمینی (ره) اعتماد و از ایشان اطاعت کرد و امروز نیز باید بهتر و بیشتر به، ولی فقیه اعتماد و از ایشان اطاعت کنیم چرا که راه نجات امت اسلامی اطاعت از ولایت فقیه است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران ( ایرنا)

عناوین برگزیده