تاریخ: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۲۶۲۴۷۳
سرویس خبر : انرژی
نخعی خبر داد:

تشریح اقدامات وزارت نفت در حوزه دیپلماسی انرژی توسط اوجی در کمیسیون انرژی

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: جواد اوجی وزیر نفت اقدامات انجام داده در حوزه دیپلماسی انرژی را امروز در این کمیسیون برای نمایندگان تشریح کرد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی نخعی، در تشریح جلسه امروز (سه شنبه ۳۴ خردادماه) کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نفت در این کمیسیون، گفت: در این جلسه وزیر نفت گزارشی درباره سفر‌های اخیر خود به کشور‌های مختلف و اقدامات انجام داده در حوزه دیپلماسی انرژی ارائه کرد.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه ایران به عنوان یکی از کشور‌های مهم انرژی در جهان کمتر از انتظار به مساله دیپلماسی انرژی خود با همسایگان و سایر کشور‌ها توجه کرده است، اما دولت کنونی اقدامات خوبی را در این حوزه انجام داده است به عنوان نمونه سفر‌های اوجی به روسیه برای گسترش مبادلات در حوزه انرژی، سفر به ترکمنستان و آذربایجان برای سوآپ گازی، سفر به تعدادی از کشور‌های آمریکای جنوبی و... جزو اقدامات خوب وزارت نفت به شمار می‌آید چراکه توافقات و قرارداد‌های خوبی میان ایران و این کشور‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بازار انرژی بسیار گسترده است و مولفه‌های اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این حوزه تاثیرگذار هستند، افزود: ما هر قدر بتوانیم روابط خود را با کشور‌های مختلف دنیا گسترده‌تر کنیم به نفع کشور و منافع ملی ایران است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز نیز نمایندگان نظرات و نگرانی‌های خود را مطرح کردند. همچنین سوالی درباره احتمال گرانی قیمت بنزین و جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران مطرح شد که وزیر نفت به طور کامل این مساله را تکذیب کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده