تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۳
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۲۶۲۵۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نخستین فراخوان سندباکس بانک مرکزی اول تیرماه منتشر خواهد شد

‌می‌متالز - محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی از ابتدای تیرماه سال جاری با انتشار نخستین فراخوان پذیرش کسب‌وکار‌های نوآور حوزه پولی- مالی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش می‌متالز، طبق برنامه ریزی‌های قبلی، زیرساخت‌های مطالعاتی و عملیاتی سندباکس بانک مرکزی توسط شرکت ملی انفورماتیک آماده بهره برداری شده و نخستین فراخوان عمومی برای حضور کسب و کار‌های نوآور حوزه پولی-مالی در محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی در دست انتشار است.

بر این اساس، فراخوان پذیرش کسب‌وکار‌های نوآور حوزه پولی- مالی در سندباکس بانک مرکزی با تعیین و اعلام اولویت‌ها روز یکم تیرماه سال جاری منتشر خواهد شد و بدین ترتیب اولین پذیرش کسب و کار‌های فین‌تکی در حوزه بانکداری و پرداخت الکترونیک در سندباکس رگولاتوری شبکه بانکی آغاز می‌شود.

مهلت اعلام آمادگی و حضور در دور نخست سندباکس بانک مرکزی یک ماه خواهد بود و بر اساس سیاست‌های تدوین شده هر سه ماه یکبار فراخوان جدید منتشر و این امکان برای متقاضیان جدید فراهم خواهد بود تا در دوره بعدی، اعلام آمادگی کنند.

گفتنی است محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی ج. ا. ا محیط فعالی را فراهم می‌آورد تا با قراردادن محصولات یا خدمات نوآورانه حوزه پولی- بانکی تحت چتر نظارتی و حمایتی خود، بتواند با مطالعه مدل کسب‌وکاری آن‌ها، ریسک‌های مرتبط را شناسایی کرده و امکان فعالیت آن‌ها در بازار را تسهیل و تسریع نماید.

این محیط با هدف ارزیابی مخاطرات، تسهیل و افزایش سرعت تنظیم‌گری فعالیت کسب‌وکار‌های نوآورانه مبتنی بر فناوری‌های نوین در حوزه پولی و بانکی با مسوولیت شرکت ملی انفورماتیک به عنوان دبیرخانه شورای راهبری و نیز مجری محیط آزمون تنظیم‌گر؛ در راستای اجرایی نمودن مصوبه ۱۳ آبان ماه سال ۱۳۹۷ هیات وزیران (ابلاغیه ۱۰۷۸۳۷/ت/۵۴۲۵۱ مورخه ۱۵/۰۸/۱۳۹۷) و تصویب چارچوب نظام محیط آزمون تنظیم‌گری بانک مرکزی ج. ا. ا در جلسه مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۳۰ هیات عامل محترم بانک مرکزی ج. ا. ا طراحی و ایجاد گردیده است.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده