تاریخ: ۲۲ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۱۱
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۶۳۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

گزارش گمرگ چین از آمار صادرات ۱۱ ماهه ایران

می متالز - صادرات ایران به چین در ۱۱ ماه سال میلادی به مرز ۲۰ میلیارد دلار رسید و تراز تجاری دو کشور در این دوره به میزان ۶ میلیارد دلار به نفع ایران بوده است.
گزارش گمرگ چین از آمار صادرات ۱۱ ماهه ایران

به گزارش می متالز، گمرک چین اعلام کرد: مبادلات تجاری ایران و چین در 11 ماه سال جاری میلادی بدون تغییر نسبت به مدت مشابه سال کذشته در سطح 33.4 میلیارد دلار باقی مانده است. 

صادرات چین به ایران در ماه های ژانویه تا نوامبر 2018 نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 17 درصدی داشته و به 13.7 میلیارد دلار رسیده است. چین در 11 ماه سال گذشته 16.5 میلیارد دلار کالا به ایران صادر کرده بود. اما واردات چین از ایران در 11 ماه سال جاری 16 درصد رشد کرده و از 16.9 میلیارد دلار در مدت مشابه سال گذشته به 19.7 میلیارد دلار افزایش یافته است . تراز تجاری در این مدت به میزان 6 میلیارد دلار به نفع ایران بوده است. 

بنابراین گزارش، در ماه نوامبر 2018 به دلیل بروز مشکلات در تبادلات بانکی تجارت دو کشور به شدت افت داشته است. در این ماه تنها 638 هزار دلار کالا از چین به ایران صادر شده که این رقم نصف متوسط 11 ماه بوده است. واردات چین از ایران در ماه نوامبر نیز 1.27 میلیون دلار اعلام شده در حالی که متوسط 11 ماه واردات از ایران 1.7 میلیارد دلار در ماه بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده
ریل نجات صنعت
با حضور کارشناسان بررسی شد: دولت چهاردهم چه سیاستی را در حوزه صنعت باید در پیش بگیرد؟

ریل نجات صنعت