تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۳۴
کد خبر: ۲۶۵۳۲۰
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
دیگنیتی با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش قیمت به یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون‌تومان رسید

نوسان قیمت بازار در خودرو‌های داخلی

‌می‌متالز - خودرو‌های داخلی روز گذشته نیز همچون آخرین روز هفته قبل باز هم با افزایش قیمت مواجه شدند. البته این مساله درمورد خودرو‌های داخلی نسبت به‌مدل‌های مختلف چینی و خارجی بیشتر صدق می‌کرد.

به گزارش می‌متالز، خودرو‌های داخلی روز گذشته نیز همچون آخرین روز هفته قبل باز هم با افزایش قیمت مواجه شدند. البته این مساله درمورد خودرو‌های داخلی نسبت به‌مدل‌های مختلف چینی و خارجی بیشتر صدق می‌کرد. درعین حال خودرو‌های داخلی در بازار با افزایش قیمت یک تا ۱۰ میلیون‌تومانی همراه بودند و درکنار آن برخی خودرو‌های چینی نیز افزایش قیمت پنج تا ۲۰ میلیون‌تومانی داشتند. با این حال باید گفت برخی خودرو‌های چینی و خارجی در بازه زمانی یادشده اغلب با ثبات قیمت همراه بودند. دلیل این افزایش بها در نخستین روز هفته را نیز باید افزایش ۶۰۰ تومانی نرخ ارز و رسیدن آن به ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان دانست. جایی که تمام خودرو‌های داخلی و برخی مدل‌های چینی و خارجی نیز با افزایش قیمت در بازار همراه بودند و با تغییرات زیادی مواجه شدند.

گزارش‌های میدانی از بیشترین و کمترین تغییر قیمت‌ها در بازار خودرو حکایت از آن دارد که تمام خودرو‌های داخلی و برخی مدل‌های چینی و خارجی با افزایش بها همراه بودند که از میان آن‌ها می‌توان به‌موارد زیر اشاره کرد: مزدا ۳، ۲۵ میلیون‌تومان، دیگنیتی ۲۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو ۲۰۰۰، ۱۵ میلیون‌تومان، هیوندای سانتافه ۱۰ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا ۱۰ میلیون‌تومان، چری تیگو ۷IE ۱۰ میلیون‌تومان، آریو اتومات ۱۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳، ۱۰ میلیون‌تومان، سمند سورن پلاس ۹ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید ۷ میلیون‌تومان، تارا اتومات ۶ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول ۶ میلیون‌تومان، سمند EF۷ دوگانه ۶ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه ۶ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه ۵ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما ۵ میلیون‌تومان و تندر پلاس اتومات ۵ میلیون‌تومان افزایش قیمت داشتند. از طرفی در این میان برخی خودرو‌ها کاهش بهای عجیبی را تجریه کردند. به‌طوری که رنو تندر E۲، ۱۵ میلیون‌تومان، رنو پارس تندر ۱۱ میلیون‌تومان، وانت کاپرا ۲، ۹ میلیون‌تومان و دیگنیتی ۷ نفره ۵ میلیون‌تومان در بازار کاهش قیمت داشتند.

دراین‌جا به‌روال سابق روزنامه «دنیای‌خودرو» قصد دارد قیمت خودرو‌های موجود در بازار را که به‌چهار دسته داخلی، چینی، خارجی‌های پریمیوم و خارجی‌های لوکس تقسیم می‌شوند به‌تفکیک مورد بررسی قرار دهد.

تندر ۹۰؛ تنها کاهشی بازار داخلی‌ها

سمند LX داشبورد جدید (۳۰۶ میلیون‌تومان)، سمند EF۷ (۳۵۷ میلیون‌تومان)، پژو ۴۰۵SLX (۳۳۸ میلیون‌تومان)، پژو ۲۰۷ پانوراما اتومات (۶۱۵ میلیون‌تومان)، پراید ۱۳۲ (۱۷۷ میلیون‌تومان)، کوییک پلاس اتومات (۳۱۵ میلیون‌تومان) و شاهین با قیمت ۳۶۹ میلیون‌تومان جزو اندک خودرو‌هایی بودند که روز گذشته در بازار تغییر قیمت خاصی را تجربه نکردند. همچنین بهای پراید ۱۳۱ با یک‌میلیون‌تومان افزایش به ۱۸۴ میلیون‌تومان، پراید ۱۱۱ با یک میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۴ میلیون‌تومان، تیبا ۲ با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۲۰۸ میلیون‌تومان، ساینا با ۲ میلیون‌تومان افزایش به ۲۱۳ میلیون‌تومان، کوییک R با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۲۲۰ میلیون‌تومان، سمند EF۷ دوگانه با ۶ میلیونتومان افزایش به ۴۱۸ میلیون‌تومان، سمند سورن پلاس با ۹ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۰ میلیون‌تومان، پژو ۴۰۵ GLX دوگانه با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۳۱۶ میلیون‌تومان، پژو پارس دوگانه با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای فول با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۴۰۰ میلیون‌تومان، پژو ۲۰۷ پانوراما با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۱۰ میلیون‌تومان، دنا پلاس با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۴۵۱ میلیون‌تومان، تارای اتومات با ۶ میلیون‌تومان افزایش به ۵۹۴ میلیون‌تومان و دنا پلاس توربو اتومات با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۵۰۹ میلیون‌تومان رسید. همچنین تنها دو خودرو در بازار نخستین روز هفته کاهش قیمت را تجربه کردند و بهای رنو تندر E۲ و رنو پارس تندر به‌ترتیب با کاهش ۱۵ و ۱۱ میلیون‌تومانی به ۴۹۵ و ۵۰۴ میلیون‌تومان رسید.

نمودار سینوسی در چینی‌ها

قیمت خودرو‌های چینی در نخستین روز هفته کاملا روند سینوسی را طی کرد. به‌طوری که علاوه‌بر افزایش قیمت در این گروه، شاهد کاهش و همچنین ثبات قیمت در برخی خودرو‌های چینی نیز بودیم. جک T۸ با قیمت یک‌میلیارد و ۱۶۰ میلیون‌تومان، جک J۴ با ۵۰۴ میلیون‌تومان، جک S۵ نیوفیس با یک‌میلیارد و ۵۵ میلیون‌تومان، جک S۳ با ۷۲۲ میلیون‌تومان، بسترن B۳۰ با قیمت ۶۴۵ میلیون‌تومان، فیدلیتی ۵ نفره با یک‌میلیارد و ۳۱۰ میلیون‌تومان، برلیانس کراس با ۵۹۷ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۲۰ اتومات با ۵۹۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ دنده‌ای با ۴۷۰ میلیون‌تومان، برلیانس H۳۳۰ اتومات با ۵۹۵ میلیون‌تومان، چانگان CS۳۵ با قیمت ۶۳۰ میلیون‌تومان و هایما S۷ با قیمت ۸۷۵ میلیون‌تومان هیچ تغییر قیمتی را تجربه نکردند. همچنین قیمت برلیانس H۲۲۰ دنده‌ای با ۴ میلیون‌تومان افزایش به ۳۴۹ میلیون‌تومان، برلیانس H۲۳۰ دنده‌ای با ۳ میلیون‌تومان افزایش به ۳۵۵ میلیون‌تومان، آریو اتومات با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۴۷۵ میلیون‌تومان، فونیکس تیگو ۸ پرو با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون‌تومان، دیگنیتی با ۲۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۵۱۰ میلیون‌تومان، جک S۵ موتور ۲۰۰۰ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۹۵۰ میلیون‌تومان، هایما S۵ جدید با ۷ میلیون‌تومان افزایش به ۸۰۷ میلیون‌تومان و هایما S۷ پلاس با ۵ میلیون‌تومان افزایش به ۹۶۰ میلیون‌تومان رسید. از طرفی قیمت دو خودرو فونیکس تیگو ۷ پرو و فیدلیتی ۷ نفره به‌ترتیب با افت بهای ۶۰ و ۵ میلیون‌تومانی به‌یک‌میلیارد و ۳۵۰ میلیون‌تومان (درهردو مدل) رسید تا آن‌ها تنها خودرو‌های چینی بازار باشند که کاهش قیمت را در روز قبل تجربه کردند.

روند افزایشی و ثبات خارجی‌های پریمیوم

خودرو‌های خارجی پریمیوم شامل مدل‌های تولیدشده درگذشته در داخل کشور و برخی خودرو‌های برند‌های خارجی بازار هستند. هیوندای آزرا با ۳ میلیارد و ۱۸۰ میلیون‌تومان، هیوندای i۲۰ با یک‌میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان، هیوندای اکسنت با یک‌میلیارد و ۲۰ میلیون‌تومان و هیوندای الانترا با یک‌میلیارد و ۷۵۰ میلیون‌تومان خودرو‌هایی بودند که تغییرات قیمتی در بازار نداشته و ثابت بودند. درنهایت بهای هیوندای سانتافه با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان، کیا سراتو سایپا ۲۰۰۰ با ۱۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۱۹۵ میلیون‌تومان، سوزوکی ویتارا با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۵۱۰ میلیون‌تومان، مزدا ۳ با ۲۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۴۱۰ میلیون‌تومان، سیتروئن C۳ با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۲۹۰ میلیون‌تومان، کیا اسپورتیج GT لاین با ۱۰ میلیون‌تومان افزایش به ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون‌تومان و پژو ۲۰۰۸ با ۵ میلیون‌تومان افزایش به‌یک‌میلیارد و ۳۷۴ میلیون‌تومان رسید. همچنین بهای کیا اپتیمای هیبرید با ۵۰ میلیون‌تومان کاهش به ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان رسید و به‌این شکل لقب تنها خودرو کاهشی در بازار خارجی‌های پریمیوم به‌آن اختصاص یافت.

خارجی‌های لوکس در بازار دست‌نخورده ماندند

خودرو‌های خارجی لوکس شامل مدل‌های ژاپنی و آلمانی در بازار هستند و بازار خودرو‌های لوکس روز گذشته درتمام مدل‌ها با ثبات قیمت همراه بود و برخی نیز افزایش جزئی را در بازار تجربه کردند. دراین میان لکسوس RX۲۰۰ fsport توربو فول با ۸ میلیارد و ۵۰ میلیون‌تومان، لکسوس NX۳۰۰ هیبرید با ۴ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان، فولکس تیگوان با ۳ میلیارد و ۵۵۰ میلیون‌تومان و فولکس پاسات با ۲ میلیارد و ۹۵۰ میلیون‌تومان، ولوو XC۹۰ با ۸ میلیارد و ۸۵۰ میلیون‌تومان، ب‌ام‌و ۵۳۰i با ۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون‌تومان و ب‌ام‌و ۷۳۰Li با ۱۰ میلیارد و ۴۰۰ میلیون‌تومان در بازار بدون تغییر بودند و ثبات قیمت داشتند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده