تاریخ: ۱۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۷
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۶۵۸۱۴

کسری ۱۳۳ میلیون متر مکعبی میزان ذخایر سد‌های پنجگانه استان تهران

‌می‌متالز - حجم ذخیره آب سد‌های تامین‌کننده آب شرب استان تهران در حال حاضر ۶۲۲ میلیون مترمکعب است که در مقایسه با ذخیره ۷۵۶ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته ۱۳۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، محمد شهریاری، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با بیان این مطلب، اظهار داشت: میزان ورودی آب سد‌های پنجگانه استان، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون، به حدود ۹۸۰ میلیون مترمکعب رسیده که این مقدار در مدت مشابه سال آبی گذشته بیش از ۱۲۰۳ میلیون متر مکعب بوده و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۹ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر سال ۱۴۰۰) تاکنون بیش از ۱۸۰.۱ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده که این مقدار نسبت به ۲۶۶.۴ میلی‌متر بارندگی در مدت مشابه سال قبل، کاهش ۳۲ درصدی را نشان می‌دهد.

شهریاری با بیان اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد، گفت: حجم آب سد امیرکبیر تا روز ۱۴ تیرماه حدود ۱۳۳ میلیون مترمکعب اعلام شده، در حالی که این میزان در روز مشابه سال گذشته ۱۷۷ میلیون مترمکعب بوده است. حجم آب سد طالقان نیز از ۲۸۶ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۲۶۴ میلیون مترمکعب و حجم آب سد لتیان نیز از ۵۵ میلیون مترمکعب در روز مشابه سال گذشته، به ۵۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین حجم آب سد لار در ۱۴ تیر سال گذشته، ۱۳۶ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۱۱۰ میلیون مترمکعبی امسال، ۲۶ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. حجم آب سد ماملو نیز از ۱۰۲ میلیون مترمکعب روز مشابه سال گذشته، به ۶۰ میلیون مترمکعب رسیده است.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برقآبی شرکت آب منطقه‌ای تهران در پایان تاکید کرد: با همراهی شهروندان، مدیریت مصرف و صرفه‌جویی خواهیم توانست وضعیت کم آبی را پشت سر گذاشته و کم‌ترین چالش را در حوزه تامین آب شرب پایدار به ویژه در روز‌های پیک مصرف آب داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده