تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۵:۴۵
بازدید: ۲۵۶
کد خبر: ۲۶۶۰۶
سرویس خبر : انرژی

سرمایه‌گذاران پتروشیمی منتظر سازوکار مالی اروپا

می متالز - مدیر سرمایه‌گذاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی با عدم تایید خروج سرمایه‌گذاران خارجی از شرکت‌های پتروشیمی تاکی دارد: اروپا و آسیایی‌ منتظر روشن شدن ساز و کار مالی هستند.
سرمایه‌گذاران پتروشیمی منتظر سازوکار مالی  اروپا

به گزارش می متالز، حسین علی‌مراد با بیان این‌که شرکت‌هایی که متقاضی سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند در انتظار روشن شدن تکلیف ساز و کار مالی بین ایران و اروپا هستن، می‌گوید: قرار است این شرکت‌ها بعد از این‌که ساز و کار مالی بین ایران اروپا (SPV) مشخص شد تصمیم نهایی را بگیرند.

به گفته وی علاوه بر شرکت‌های اروپایی که در تامین تجهیزات و سرمایه‌گذاری‌های بلند و کوتاه‌مدت با ایران همکاری می‌کردند، آسیایی‌ها مانند ژاپن، کره و چین منتظرند ببینند ساز و کار مالی اروپا به چه نتیجه‌ای می‌رسد تا مشابه همان را بتوانند اجرایی کنند و در بازار ایران فعالیت را ادامه دهند.

علی مراد تصریح کرد: این‌که شرکت‌های خارجی بازار پتروشیمی ایران را ترک کرده‌اند را تایید نمی‌کنم. زیرا آن‌ها منتظرند نتیجه را ببینند و بر اساس نتیجه‌ای که پیش می‌آید سیاست‌ها را همسو کرده و اقداماتی انجام دهند. کشورهای دیگر تمایل دارند برخلاف آمریکا همکاری را ادامه دهند اما در مقابل صدمات احتمالی که ممکن است از دولت آمریکا ببینند پوشش دهند.

عناوین برگزیده