تاریخ: ۲۵ تير ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۴۷
بازدید: ۱۳۳
کد خبر: ۲۶۷۲۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش پیش‌بینی رشد اقتصاد آمریکا

‌می‌متالز - صندوق بین‌المللی پول (IMF) با اشاره به احتمال رکود در آمریکا پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصاد این کشور در سال جاری و سال آینده میلادی کاهش داد.

به گزارش می‌متالز، صندوق بین‌المللی پول (IMF) با اشاره به احتمال رکود اقتصادی در آمریکا پیش‌بینی‌های خود را برای رشد اقتصاد این کشور در سال جاری و سال آینده میلادی کاهش داد.

انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی ایالات متحده در سال جاری میلادی ۲.۳ درصد افزایش یابد که کمتر از پیش‌بینی ماه گذشته یعنی ۲.۹ درصد است.

بر اساس این گزارش، پیش بینی‌ها برای رشد اقتصادی آمریکا در حالی کاهش یافته است که این رقم در سال ۲۰۲۱، ۵.۷ درصد بوده است.

پیش بینی می‌شود نرخ بیکاری در این کشور در سال ۲۰۲۲ به ۳.۷ درصد برسد در حالی که قبلاً ۳.۲ درصد پیش بینی شده بود.

پیش بینی نرخ بیکاری در سال ۲۰۲۳ اکنون ۴.۶ درصد است، اما انتظار می‌رود که در هر دو سال ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ از ۵ درصد فراتر رود. پیش بینی می‌شد که تورم امسال به ۶.۶ درصد برسد، اما در سال آینده به ۱.۹ درصد کاهش یابد.

صندوق بین‌المللی پول همچنین خاطرنشان کرد که عوامل جهانی مانند بحران اوکراین، همه‌گیری ویروس کرونا و محدودیت‌های مرتبط با آن، بر شاخص‌های اقتصاد کلان ایالات متحده تأثیر خواهند گذاشت.

مدیران اجرایی صندوق بین‌المللی پول همچنین گفتند: اولویت سیاست واشنگتن باید پایین آوردن سرعت رشد قیمت‌ها بدون تسریع رکود باشد.

آن‌ها در ادامه تأکید کردند که چالش اجتناب از رکود اقتصادی در ایالات متحده دائماً در حال بزرگ‌تر شدن است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده