تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۲
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۲۶۸۱۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سیاست اقتصادی دولت تغییر نکرده است/ بررسی افزایش نرخ سود بین‌بانکی در شورای پول و اعتبار

‌می‌متالز - وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش نرخ سود بین‌بانکی به بیش از ۲۱درصد گفت: سیاست اقتصادی دولت تغییر نکرده است و این مساله در شورای پول و اعتبار مطرح شده است.

به گزارش می‌متالز، احسان خاندوزی گفت: اخباری که به ما در وزارت اقتصاد می‌رسد حاکی از این است که به‌جهت اقدامات در جهت کنترل نقدینگی بانک‌ها تحت فشار مضاعف در پرداخت وام خرد هستند که منجر به نارضایتی‌های زیادی شده است.

وی افزود، بر اساس دستور رئیس جمهور، دسترسی عمومی مردم به تسهیلات خرد و قرض‌الحسنه باید افزایش یابد، در این راستا باید افزایش سرمایه بانک‌های قرض‌الحسنه در دستور کار قرار گیرد.

وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی در خصوص افزایش نرخ سود بین‌بانکی به بیش از ۲۱ درصد، گفت: سیاست اقتصادی دولت تغییر نکرده است و این مساله در شورای پول و اعتبار مطرح شده است.

خاندوزی در خصوص ارائه تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه گفت: در قانون بودجه این تکلیف برای شبکه بانکی لحاظ شده است، بر این اساس تسهیلات اشتغال و تولید به‌صورت اهرمی عمل می‌کند، بر این اساس دستگاه‌های اجرایی تمام طرح‌های اشتغال‌زای حوزه خود را احصا و به شبکه بانکی اعلام می‌کنند و می‌توانند از نرخ سود ترجیحی ۹ درصد و ۱۲ درصد استفاده کنند.

ده درصد کل مبالغ وام به شرکت‌های دانش‌بنیان و ۶۰ درصد نیز متعلق به پروژه‌های صادرات‌محور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده