تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۶۹۹۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سلیمی:

دولت با ارائه کالابرگ الکترونیک قانون را اجرا کند/ توزیع کالا به نرخ شهریور ۱۴۰۰ مانع کوچک‌تر شدن سفره‌های مردم می‌شود

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفـت: مردم انتظار دارند براساس قانون، اقلام کالا‌های اساسی به همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ برگشته، که تا حدودی از کوچکتر شدن سفره‌هایشان کاسته شود.

به گزارش می‌متالز، اصغر سلیمی در رابطه با لزوم اجرای دقیق قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در خصوص ارائه کالابرگ الکترونیک گفت: مجلس در بودجه سال جاری دولت را ملکف کرده تا در صورت اصلاح یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی، اقدام به توزیع کالا برگ الکترونیک و عرضه کالا‌های اساسی با نرخ شهریور ۱۴۰۰ کند. این در حالی است که متاسفانه بعد از گذشت ۵ ماه از سال هنوز شاهد اقدام موثری در این حوزه نیستیم.

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از طرفی دولت اخیرا لایحه‌ای برای اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ به مجلس ارائه کرده که تکلیف دولت برای توزیع اقلام اساسی با نرخ شهریور سال ۱۴۰۰ را لغو کند، دولت با بهانه اینکه با اجرای کامل قانون مذکور ثبات اقتصادی به عنوان یکی از دستاورد‌های دولت دچار خدشه شده و هم اکنون تبعات تورمی اصلاح یارانه‌ها طی شده و بازار به آرامش نسبی رسیده، می‌خواهد از اجرای قانون طفره رود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم انتظار دارند براساس قانون، اقلام کالا‌های اساسی به همان نرخ شهریور ۱۴۰۰ برگردد، که تا حدودی از کوچک شدن روز افزون سفره‌هایشان کاسته شود. مردم به این امر امید داشته و انتظار اجرای قانون را از سوی دولت دارند. ضمن اینکه دولت مطابق با قانون از ابتدای سال مکلف به ساماندهی شبکه توزیع کالا و ارائه کالابرگ الکترونیک بوده و باید برای این مهم برنامه ریزی انجام می‌داد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده