تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۰۲
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۲۷۱۸۱۰

۲٫۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی طرح حاتف به نانویی‌های حوزه فولاد زنگ نزن اختصاص یافت

‌می‌متالز - یک شرکت نانویی فعال در حوزه فولاد‌های زنگ نزن با ارائه مدارک و پروپوزال خود، موفق به اخذ مصوبه بانکی برای دریافت تسهیلات ۲٫۵ میلیارد تومانی در قالب طرح «حاتف» شد.

به گزارش می‌متالز، چندی پیش توافقنامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو منعقد شد تا در قالب برنامه‌ای موسوم به حاتف پنج هزار میلیارد ریال حمایت مالی به شرکت‌های نانویی اختصاص یابد.

متقاضیان طرح حاتف شرکت‌هایی هستند که در مرحله ورود به تولید نیمه‌صنعتی یا صنعتی قرار دارند و تسهیلات مورد نظر از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی می‌شوند.

براساس این توافقنامه میان ستاد ویژه توسعه فناوری‌نانو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، این شرکت علاوه بر کمک به توسعه فناوری و رفع بخشی از مشکل صنایع، شرایط برای اشتغال‌زایی ۶ نفر را نیز در برنامه‌های خود دارد.

از مزایای طرح حاتف می‌توان به تسهیلات تا سقف ۱۵ میلیارد تومان، نرخ سود چهار درصد و ۶ درصد، یک سال تنفس، بازپرداخت تا سقف پنج سال اشاره کرد.

حمایت‌های در نظر گرفته شده در طرح حاتف، می‌تواند کمک شایانی در جهت کاهش مهاجرت نخبگان، توسعه و ایجاد اشتغال پایدار کرده و یاری‌رسان تولید محصولات در عرصه نانو باشد.

دی‌ماه سال گذشته، توافق‌نامه همکاری مشترک میان ستاد ویژه توسعه فناوری نانو و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به امضا رسید که هدف از آن تسهیل فرآیند ایجاد اشتغال از طریق حمایت شرکت‌های نانویی بود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده