به گزارش رویترز، روپرت استدلر، مدیرعامل آئودی، گفت درپی رشد اقتصادی چین، افزایش ثروت و توسعه کارآفرینی شرکتهای خصوصی، طی یک دهه آینده بازار خودروهای لوکس در چین با رشد سالانه 3 میلیون خودرو رو به رو خواهد شد. آئودی که برند لوکس گروه خودروسازی فولکسواگن محسوب میشود، از جمله اولین برندهایی است که وارد بازار چین شده است و همچنان پرفروشترین برند لوکس در بازار این کشور بهشمار میرود. التبه مدلهای جدید مرسدس بنز، آئودی را به چالش کشیده است. از سوی دیگر، هربرت تروسکا، رئیس بخش عملیاتی مرسدس بنز در چین، پیشبینی میکند طی پنج سال آینده بازار خودروهای لوکس چین به 3 میلیون دستگاه خواهد رسید. درحال حاضر برندهای آلمانی 70 درصد از فروش خودروهای لوکس چین را به خود اختصاص دادهاند، اما با ورود برندهای جدید به این بخش، این رقم کاهش خواهد یافت.