تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۴:۱۳
بازدید: ۲۳۹
کد خبر: ۲۷۳۵۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیر عامل شرکت مس در نشست مشترک با مدیران ارشد شرکت بلاز عنوان کرد

ظرفیت بالایی برای توسعه همکاری‌های طرفین در زمینه ماشین آلات معدنی وجود دارد

‌می‌متالز - نشست مشترک شرکت ملی صنایع مس ایران با شرکت بلاز با هدف گسترش همکاری‌های دوجانبه اقتصادی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از مس پرس، این نشست روز چهارشنبه ۱۶ شهریور، با حضور محمد موسوی معاون صنایع ماشین‌آلات و تجهیزات وزارت صمت، علی رستمی مدیر عامل شرکت ملی مس، مجید هدایت رییس هیات مدیره، به همراه مقامات کشور بلاروس و مدیران ارشد شرکت «بلاز» برگزار شد.

دکتر علی رستمی در این نشست با اشاره به سفر پیشین خود به کشور بلاروس یادآور شد: یکی از توافقات صورت گرفته، همکاری طرفین در زمینه ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی بوده است.

وی با بیان اینکه شرکت مس به عنوان شرکت عظیم معدنی توانسته بزرگ‌ترین تولید کننده مس در منطقه خاورمیانه و آفریقا باشد، اظهار کرد: باید طرفین از فرصت‌ها و پتانسیل‌های موجود جهت گسترش تعاملات اقتصادی استفاده کنند.

‌دکتر رستمی انعقاد قرارداد همکاری‌های اقتصادی با کشور بلاروس را مثبت ارزیابی کرد و افزود: شرکت بلاز به‌عنوان تولید کننده ماشین‌آلات سنگین معدنی می‌تواند بخشی از تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز شرکت مس را تهیه و در زمان مقرر تحویل دهد.

وی در ادامه ضمن ابراز خرسندی از تعاملات اقتصادی ایران و بلاروس، هموار کردن مسیر مبادلات اقتصادی را در وضعیت دو طرف اثرگذار ارزیابی کرد.

مدیران ارشد شرکت بلاز نیز در این نشست ضمن ابراز علاقه مندی به همکاری با شرکت مس اظهار داشتند: بی‌تردید همکاری و گسترش تعاملات اقتصادی با شرکت مس به‌عنوان شرکتی که توانسته توسعه شگفت‌انگیز داشته باشد برای ما نیز مهم و ارزشمند است.

مدیران ارشد شرکت بلاز با تأکید بر همکاری در حوزه ساخت داخل با شرکت ملی مس اظهار کردند: ماشین آلات سنگین مورد نظر شرکت مس طبق برنامه زمانبندی تعیین شده به ایران منتقل خواهند شد.

‌شایان ذکر است در این جلسه معاون توسعه و اکتشاف، مشاور و مدیر گروه روابط عمومی، مدیر حراست و مدیر مجتمع سونگون نیز حضور داشتند.

منبع: مس پرس

عناوین برگزیده