تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۱:۰۱
بازدید: ۱۰۵
کد خبر: ۲۷۳۸۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز بررسی اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک در وزارت صمت

‌می‌متالز - یکی از مشکلات عمده صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی، اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک ایران است که بر مبنای آن، تعهد ارزی ایجاد می‌شود. مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت در گفتگویی گفت: اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک ایران از مشکلات عمده صادرات حوزه معدن و صنایع معدنی است.

به گزارش می‌متالز، سیف الله امیری با اشاره به بررسی شرایط موجود با توجه به اختلاف نرخ فروش صادراتی با نرخ پایه گمرک، اعلام کرد: در حال حاضر وزارت صمت مشغول بررسی کارشناسی و مطالعه با توجه به شرایط حاکم بر بازار است. البته تصمیم و سیاستگذاری برعهده شورای هماهنگی و توسعه صادرات وزارت صمت خواهد بود.

وی با بیان تسهیل شرایط وزارت صمت برای کمک به تولیدکنندگان، توضیح داد: همزمان با افزایش قیمت‌ها و رونق صادرات در آغاز جنگ اوکراین و روسیه، وزارت صمت سیاست عوارض صادراتی را اعمال کرد. در شرایط رکود فعلی نیز برای ممانعت از ضرر تولیدکنندگان، برای تجار و بازرگانان سیاست‌ها و تسهیلاتی ایجاد کرده‌ایم تا بتوانند محصولات مورد نیاز خود را از بورس کالا خریداری و صادر کنند و تولیدکنندگان نیز کمتر متحمل صدمه و آسیب مالی شوند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت تصریح کرد: بازرگانان و تجار می‌توانند برای بازار‌های صادراتی هدف خود، در ساعات خاص عرضه، محصولات فولادی از جمله گندله، اسفنجی، شمش و دیگر محصولات خود را از بورس کالا تهیه کنند، ولی قبل از آن باید تولیدکنندگان مواد اولیه واحد‌های تولیدی اشان را تامین و مازاد آن به تجار فروخته شود که از جمله راهکار‌ها و سیاست‌های وزارت صمت برای مقابله با کاهش قیمت‌های جهانی محصولات فولادی است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده