تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۲
بازدید: ۲۱۹
کد خبر: ۲۷۴۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش ۶۹ درصدی صدور کالا از مرز ریلی سرخس

می متالز - مدیرکل راه آهن خراسان گفت: در ۹ ماه امسال ۵۰۶ هزار تن کالا از طریق مرز ریلی سرخس در شمال شرق خراسان رضوی به ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی صادر شد که این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد بیشتر شده است.
افزایش ۶۹ درصدی صدور کالا از مرز ریلی سرخس

به گزارش می متالز، مدیرکل راه آهن خراسان گفت: این میزان کالا با استفاده از هشت هزار و ۲۶۰ دستگاه واگن صادر شد.

محمدهادی ضیایی مهر گفت: ۸۱درصد از مجموع این میزان صادرات کالای غیرنفتی در خراسان رضوی بارگیری و صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال افرایش ۹۶ درصدی داشته است.

مدیرکل راه آهن خراسان گفت: عمده این صادرات با پنج هزار واگن غیر مسقف برای انتقال کالاهایی همچون سیمان به ازبکستان بوده و بقیه آن نیز با استفاده از واگنهای مسقف بیشتر به کشورهای ازبکستان و ترکمنستان صادر شده است.

محمدهادی ضیایی مهر افزود: تبادل ریلی کالا با آسیای مرکزی از دو مرز سرخس در خراسان رضوی و اینچه برون استان گلستان با ترکمنستان انجام می شود. به علت قدمت بیشتر، زیرساختهای بهتر و فاصله مناسب تر ایستگاه راه آهن سرخس برای تبادلات تجاری با کشورهای ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قزاقستان و قرقیزستان مطلوب است.

پارسال یک میلیون و ۹۷۰ هزار تن کالا با۳۳هزار و ۸۵ دستگاه واگن از طریق مرز ریلی سرخس با ترکمنستان و کشورهای آسیای مرکزی در سه بخش کالاهای صادراتی، وارداتی و ترانزیتی مبادله شد.

عناوین برگزیده