تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۴:۵۶
بازدید: ۴۳۲
کد خبر: ۲۷۵۵
سرویس خبر : انرژی

نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند امضا شد

می متالز - مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران از امضای نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند خبر داد و گفت: به دنبال متنوع کردن بازارهای هدف خود هستیم.
نخستین قرارداد فروش گاز مایع به هند امضا شد

به گزارش می متالز به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محمدعلی براتی در دومین کنفرانس گاز مایع (ال.پی.جی- LPG) افزود: نشست بسیار خوبی با شرکت‌های بین‌المللی فعال در این عرصه انجام شده است و قصد نداریم تمام تخم‌مرغ‌های خود را در یک سبد بگذاریم. براتی تاکید کرد: «تلاش می‌کنیم سهم خود را از تجارت این فرآورده به‌دست آوریم. از این‌رو، مذاکره با کشورهای مختلف در حال انجام است و به تفاهم‌هایی نیز دست یافته‌ایم.»

مدیرعامل شرکت بازرگانی گاز ایران یادآوری کرد: مسوولیت فروش ال.پی.جی مخازن 4 و 5 پارس‌جنوبی و کل گوگردهای تولیدشده در این منطقه بر عهده این شرکت است و براساس مذاکرات انجام شده، قرار است ال.پی.جی همه فازهای پارس‌جنوبی، پالایشگاه گاز سرخون و قشم و فجرجم نیز برای فروش به شرکت بازرگانی گاز ایران سپرده شود.

با توجه به توسعه گازرسانی، میزان مصرف گاز مایع در کشور کاهش یافته و زمینه برای صادرات این فرآورده فراهم شده است. براساس گزارش‌ها، ظرفیت صادرات ال.پی.جی ایران در پسابرجام با بهره‌برداری از فازهای جدید پارس‌جنوبی به سالانه پنج میلیون تن می‌رسد. افزون بر شرکت ملی گاز، بخش خصوصی و پتروشیمی‌ها نیز می‌توانند به فروش و صادرات گاز مایع دست بزنند.

عناوین برگزیده