تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۳
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۷۶۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

27 واحد تولیدی و صنعتی گیلان در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد

می متالز - در دهه فجر امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعال زایی ۶۴۰ نفر به بهره برداری می‌رسد.
27 واحد تولیدی و صنعتی گیلان در ایام دهه فجر به بهره برداری می رسد

به گزارش می متالز، فرهاد دلق‌پوش نشست خبری که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در کارخانه فولاد خزر در شهر صنعتی رشت برگزار شد، اظهار داشت : ملتی که همیشه در صحنه باشد میتواند بر همه مشکلات فایق آید و به قله های پیروزی دست یابد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: انقلاب اسلامی در طی این چهل سال شاهد فراز و نشیب‌های زیادی بوده است اما آنچه که شرایط حاکم در جامعه وجود دارد، از شرایط جنگ هم سخت تر است که برخی از طرف دشمن است و برخی هم از داخل به خاطر خود زنی ها و خود تحریمی هایی که صورت می‌گیرد بر ما تحمیل شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: تمام وقت خود را در اختیار صنایع قرارداده ام زیرا مولد و اشتغال زا است. برخی از مشکلات واحدهای صنعتی ملی است و بعضی از مشکلاتی که برای واحدها وجود دارد، استانی است که آنچه در استان است با همت همکاران برطرف خواهیم کرد.

دکتردلق پوش به عملکرد کارگروه رفع موانع تولید اشاره کرد و افزود: ۱2۰۰ میلیارد تومان دولت برای رفع موانع تولید به گیلان اختصاص پیدا کرده است که باید این رقم جذب شود و همین جا اعلام می‌کنم که ۱۰۰ میلیارد از همین منابع به کارخانه فولاد خزر تسهیلات خواهیم داد.

متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان خاطر نشان کرد: صنعت در گیلان بیش از سه دهه سابقه ندارد و در گیلان به علت سرسبز بودنش از صنعتی شدنش ممانعت می‌شد اما همانطور که اروپا بزرگترین صنعت را دارد و شرایطش مانند گیلان است ما نیز می‌خواهیم در گیلان مبنای کار خود را حرکت به سمت صنعت سبز قرار دهیم.

وی با بیان اینکه گیلان پیشرفت های مطلوبی در سه دهه گذشته در صنعت داشته است، افزود: قبل از انقلاب ۶۳ واحد تولیدی داشتیم که میزان اشتغال زایی۶ هزار نفر بود اما بعد از انقلاب ۳هزار و ۳۷ واحد تولیدی کوچک و بزرگ راه اندازی شد که ۸۲ هزار اشتغال مستقیم داشته است و در مجموع هم اکنون ۳ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی در گیلان داریم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت در مورد صدور جواز تاسیس گفت: یک هزار و ۵۹۱ واحد دارای جواز تاسیس با حجم سرمایه گذاری ۱۴۸ میلیون ۳۶۲ هزار ۲۲۷ میلیون ریال با اشتغال زایی ۵۲ هزار ۳۷۱ نفر صادر گردید.

این مسئول با بیان اینکه ۳۶ شهرک صنعتی در گیلان فعال است، تصریح کرد: این شرکها به صورت هیات مدیره ای اداره می‌شود. شهرک های صنعتی باید بازسازی شود و بنده پیشنهاد دادم که در ابتدای ورودی هر شهرک یک نمایشگاه از تولیدات همان واحدها راه اندازی شود.

دکتر دلق پوش در مورد معادن استان گفت: در استان ۱۱۲ معدن با اشتعالزایی یک هزار و ۱۸۲ نفر و ۴۱۶ میلیون ریال مجموع سرمایه گذاری فعال است.

وی افزود:در گیلان ۱۰۳ هزار واحد صنفی فعال داریم که برای ۲۶۰ هزار نفر ایجاد اشتغال نموده و نیز ۱۲۰ هزار شرکت پخش و ۸۰ واحد فروشگاه زنجیره ای داریم.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه در 9 ماه نخست امسال حدود 231 هزار بازرسی در سطح استان صورت گرفت خاطرنشان کرد: حدود 9 هزار و 300 تخلف در این بازرسی‌ها کشف شده که برای آنها پرونده تشکیل و به شعبات تعزیرات ارجاع گردید.

دکتر دلق پوش به صادرات واحد های صنعتی گیلان اشاره و تصریح نمود: در ۹ ماهه امسال ۶۹۵ هزار و ۷۲۷ تن تولیدات صنعتی به ارزش ۳۵۱ میلیون دلار از گیلان صادر شده است.

متولی صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با بیان اینکه اولین کارخانه نانو داروی ضد سرطان در گیلان فعالیت می‌کند، افزود: از دیگر اولین‌ها تولیدکننده صفحه کلاچ و قطب سلولزی به خود اختصاص داده است و نیز یکی از بزرگترین واحدهای فولاد را در کشور دارد و همچنین تنها تولید کننده دربهای قوطی های فلزی در گیلان فعال است و بزرگترین تولید کننده رادیاتور و شوفاژ در خاورمیانه متعلق به گیلان است.

فرهاد دلق پوش به برنامه های دهه فجر اشاره و عنوان نمود: در دهه فجر امسال ۲۷ واحد تولیدی به ارزش ۱۳۴ میلیارد تومان با اشتعال زایی ۶۴۰ نفر به بهره برداری می‌رسد

رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت گیلان در پایان گفت: خدمت در شرایط کنونی عبادت است و باید همه به دنبال رفع موانع تولید باشیم و اگر کسی در این راه قدم برندارد و مشارکت نکند انقلابی نیست و نمی‌تواند خود را خادم مردم و انقلابی بداند

عناوین برگزیده