تاریخ: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۱۶
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۷۶۵۰
سرویس خبر : انرژی
معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر مطرح کرد؛

افزایش ۵ درصدی ظرفیت نیروگاه ها برای عبور از خاموشی

می متالز - حسینی گفت: برای تأمین نیاز‌های مصرف برق در سال ۹۸ باید ظرفیت نیروگاهی ۵ درصد افزایش یابد.
افزایش ۵ درصدی ظرفیت نیروگاه ها برای عبور از خاموشی

به گزارش می متالز، سید زمان حسینی معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر در پنجمین کنفرانس بین‌المللی ترانسفورماتور در جمع خبرنگاران با اشاره به مصرف برق در کشور اظهار کرد: روند رشد مصرف برق در کشور به طور میانگین ۵ درصد است و بر اساس سیاست‌های وزارت نیرو مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: برای تأمین نیاز‌های مصرف برق در سال ۹۸ باید ظرفیت نیروگاهی ۵ درصد افزایش و در کنار آن ۱۰ درصد شبکه توزیع برق گسترش یابد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر تصریح کرد: وزارت نیرو برنامه‌ای را تحت عنوان ۰۹۸ برای کاهش خاموشی‌های سال آینده در نظر گرفته است تا با استفاده از مدیریت از خاموشی‌های سال آینده عبور کنیم.

وی ادامه داد: مهم‌ترین این برنامه‌ها توسعه نیروگاه‌های کشور است و خوشبختانه با بارش‌های اخیر به نظر می‌رسد که بارگیری انرژی از نیروگاه‌های برق آبی در سال آینده بهتر خواهد شد.

معاون هماهنگی انتقال شرکت توانیر با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در همه عرصه‌ها جزو برنامه‌های مهم وزارت نیرو و توانیر است، بیان کرد: ۳ هزار مگاوات صرفه جویی در طرح مدیریت مصرف سال ۹۸ در نظر گرفته شده است که نیازمند مشارکت همه دستگاه‌های اجرایی و مردم است.

حسینی در پایان گفت: مدیرت مصرف نیازمند الگو سازی، کاهش درجه وسایل سرمایشی، تشویق صنایع، کنترل چاه‌های کشاورزی و استفاده از واحد‌های اضطراری از برنامه‌های مهم مدیریت مصرف برق در سال آینده خواهد بود.

عناوین برگزیده