تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۷۶۵۳۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید محمد امین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درسفر به خواف از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف

‌می‌متالز - محمد امین بابایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی درسفر به خواف از مجتمع سنگ آهن سنگان خواف بازدید و با مهندس جعفری مدیر مجتمع دیدار وگفتگو نمود.

به گزارش می‌متالز، بابایی در این بازدید طی سخنانی گفت: معادن سنگ آهن سنگان یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن کشور به شمار می‌آید که با توجه به اهمیت صنعت فولاد و نقش اساسی آن به عنوان صنعت پیشرو دراقتصاد جامعه، توسعه این صنعت عاملی اثربخش برتوسعه سایربخش‌های اقتصادی، صنعتی و اشتغال جوانان به شمار می‌آید.

وی گفت: سرعت در ایجاد واحد‌های فرآوری و ایجاد زیر ساخت‌ها به ویژه تامین آب در مجتمع سنگ آهن سنگان خواف میتواند ضمن اشتغالزایی به رونق صنعت فولاد در شرق کشور کمک کند.

در این بازدید بابایی ضمن پیگیری مطالبات و درخواست‌های مدیران مجتمع در خصوص مشاغل سخت و زیان آور و تعاونی‌های مسکن گفت: ما اعتقاد داریم باید از تمامی ظرفیت‌های موجود در واحد‌های تولیدی و صنعتی استان حداکثر استفاده صورت گیرد تا بخشی زیادی از مشکلات اشتغال و نیروی کار حل گردد.

وی ادامه داد:کارگران در شرایط کنونی مسئولیت سنگین و حساسی بر عهده دارند و با تولید و ایجاد اشتغال ایثار می‌کنند امروز در جنگ اقتصادی قرار داریم و همه باید بدانیم که ارتقاء بهره وری و انجام کار مفید و تلاش بیشتر موجب حفظ و پایداری بنگاه‌های اقتصادی خواهد شد.

بابایی در خاتمه اقدامات دولت در سنگان را قابل تقدیر دانست و از بخش سنگان خواف به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های صنعتی و معدنی کشور با آینده‌ای روشن و اشتغال پایدار یاد کرد و در ادامه بر توجه بیشتر جهت تهیه زیرساخت‌های لازم نظیر آب، برق، گاز، جاده در راستای توسعه هرچه بیشتر منطقه تاکید نمود.

شایان ذکر است معادن سنگ آهن سنگان در فاصله ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد در ۱۶ کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار گرفته است.

منبع: وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی

عناوین برگزیده