تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۴۷
بازدید: ۳۴۸
کد خبر: ۲۷۷۹۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
عباس اخلاقیان، مدیرعامل شرکت ایران غلطک عنوان کرد:

تولید انواع مختلف غلطک در داخل محقق شده است

می متالز - غلطک‌های نورد گرم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطعات تولید محصولات فولادی به روش نورد گرم به‌شمار می‌روند. مدیر بازرگانی شرکت ایران غلطک می‌گوید تولید این نوع غلطک‌ها در ایران، کاملا بومی شده است.
تولید انواع مختلف غلطک در داخل محقق شده است

به گزارش می متالز، عباس اخلاقیان، مدیرعامل شرکت ایران غلطک هدف از تاسیس این شرکت را تامین غلطک‌های نورد گرم دانست و گفت: در سال 90، این واحد به بخش خصوصی واگذار شد و بعد از آن علاوه بر تولید غلطک، تولید آهن اسفنجی و بیلت فولادی را نیز در دستور کار خود قرار داده است. این واحد از سال 74 با ظرفیت 2000 تن کار خود را آغاز کرد و اکنون به ظرفیت 8000 تن در سال رسیده است. تمامی مراحل غلطک‌سازی در این مجموعه انجام می‌شود و باید اشاره کنم که اولین واحدی است که غلطک را به روش سانتریفیوژ تولید کرده است. تنها شرکتی است که مجهز به دستگاه سانتریفیوژ عمودی در ایران است.

مدیرعامل شرکت ایران غلطک ادامه داد: علاوه بر غلطک‌های شرکت ذوب‌آهن، سایر شرکت‌های استفاده کننده از غلطک نیز از محصولات ما استفاده می‌کنند. این محصولات از نظر سختی مورد نیاز صنایع به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

وی در خصوص صادرات غلطک نورد گرم گفت: نیاز داخلی به این محصول بسیار بالاست بنابراین محصولی برای صادرات باقی نمی‌ماند.

عباس اخلاقیان ادامه داد: بومی‌سازی به‌عنوان یکی از اهداف این مجموعه همواره مورد توجه قرار داشته و دارد. ساخت تمامی قطعات و تجهیزات تولید آهن اسفنجی از اقدامات انجام گرفته در این واحد به‌شمار می‌رود. در راستای افزایش بومی‌سازی باید رابطه دانشگاه و صنعت تقویت شود. شرکت ایران غلطک در این زمینه پیش‌قدم بوده و ارتباطات بسیار موثری را با دانشگاه‌های اصفهان و کاشان داشته است.

وی در پایان گفت: تغییرات هیجانی قیمت‌‌ها در داخل، ضررهای بسیاری را متوجه مصرف‌کنندگان محصولات غلطک خواهد کرد. امیدواریم تا با ثبات قیمتی، شاهد افزایش مشتریان نیز باشیم.

نظرات بینندگان
عباس دهقانی
-
تاریخ : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۲
غلتک به این شکل صحیح می باشد البته از نوع نورد و غلطک یه این شکل به جهت انجام امور دیگر استفاده می شود.
عناوین برگزیده