تاریخ: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۵:۱۹
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۲۷۸۰۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره بهمن موتور اعلام کرد:

رضایت همه عوامل بازار خودرو از عرضه محصولات در بورس کالا/ ثبات امروز بازار نتیجه شفافیت معاملات است

‌می‌متالز - عضو هیات مدیره شرکت بهمن موتور می‌گوید عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در شرایطی در بورس کالا آغاز شد که قیمت این محصولات در بازار رو به افزایش بود، اما از زمان عرضه و امکان خرید مستقیم از سوی مصرف کننده در بورس، بازار به تعادل رسید و امروز همه عوامل فعال بازار خودرو به بهبود شرایط اذعان دارند.

به گزارش می‌متالز، عیسی حسین پناه اظهار داشت: امروز و با گذشت چند مرحله از عرضه خودرو‌های بهمن موتور در بورس کالا، تمام عوامل فعال در بازار خودرو اعلام می‌کنند که عرضه خودرو در بورس کالا به نفع تولید، مصرف و بازار است، زیرا با عرضه این محصول در بورس، رانت حاصل از تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار آزاد به سمت تولید روانه شده و زمانیکه پول وارد چرخه تولید شود، افزایش ظرفیت‌ها ایجاد می‌شود و در نتیجه بازار نیز به سمت تعادل می‌رود.

وی افزود: عرضه خودرو در بورس کالا از دو جنبه در تعادل بازار خودرو اثر مثبت داشته است یکی از نظر امکان افزایش ظرفیت و افزایش تولید و دیگر از جهت شفافیت معاملات خودرو؛ به گونه‌ای که در معاملات بورس، خودرو با قیمتی عادلانه کشف می‌شود و بدون دغدغه به دست مردم می‌رسد.

او افزود: نگاهی به آمار معاملات بورس کالا نیز نشان می‌دهد که قیمت خودرو‌ها عموما بین قیمت کارخانه و قیمت بازار کشف شده و به این ترتیب روند افزایشی که تا پیش از این در بازار وجود داشت متوقف و ثبات در معاملات حاکم شد.

حسین پناه در پایان با بیان اینکه روند عرضه خودرو در بورس کالا با قرعه کشی قابل مقایسه نیست، گفت: عرضه خودرو در بورس کالا روند بسیار بهتری هم برای مردم و هم برای تولید کننده ایجاد کرده است و بازخورد مصرف کنندگان نیز همین موضوع را نشان می‌دهد.

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده