تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۱:۰۹
بازدید: ۲۳۳
کد خبر: ۲۷۸۰۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل «شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان»:

توسعه سبد محصول عامل موفقیت توکا رنگ است

می متالز - مدیرعامل شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان گفت: سالیانه تعدادی از محصولات جدیدی در سبد محصولات رنگ‌های صنعتی این شرکت اضافه می‌شود. این مجموعه از سال 1385 فعالیت خود را آغاز کرده و از همان زمان نیز بحث بومی‌سازی دانش فنی رنگ‌های خاص را در دستور کار خود قرار داد. در راستای این مهم، واحد «تحقیق و توسعه» خود را با تیمی مجرب و متخصص به‌همراه آزمایشگاه‌های مجهز ارتقا بخشید.
توسعه سبد محصول عامل موفقیت توکا رنگ است

به گزارش می متالز، محمد صفایی‌راد اظهار داشت: واحد «تحقیق و توسعه» شرکت «توکا رنگ فولاد سپاهان»، سالیانه تعدادی از محصولات را به‌عنوان جامعه هدف خود در نظر می‌گیرد و سعی دارد که آن‌ها را به سبد محصولات خود در حوزه رنگ‌های صنعتی اضافه کند. فعالیت‌های سال جاری این واحد، عمدتا بحث تولید رنگ‌های پرکاربرد در صنعت لوازم خانگی بود که خوشبختانه در سال جاری، فولاد مبارکه موفق به پاسخ بخشی از نیازهای خانگی شد و تست‌های اولیه را نیز پاس کرد.

وی افزود: فولاد مبارکه قصد دارد تا تمرکز خود را در ماه‌های باقیمانده از سال و در سال آتی به تولید ورق مورد مصرف در لوازم خانگی معطوف کند؛ به تبع آن، «شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان» نیز در پی تحقق تولید رنگ‌های موردنیاز صنعت لوازم خانگی اعم از پلی‌استر و پلی‌اکتای و پلی‌کوتینگ است و واحد تحقیق و توسعه شرکت موظف شده است تا در خصوص تولید این رنگ‌ها فعالیت‌های پژوهشی داشته باشد.

مدیرعامل «شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان» بیان کرد: تقریبا از چند سال گذشته با بهره‌گیری از شرایط بهتر سیاسی و اقتصادی، تمرکز این شرکت بر حوزه صادرات بوده و با چند شرکت از کشورهای ترکیه، هند و یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس ارتباطاتی را داشتیم. اما متاسفانه به‌دلیل محدودیت‌های حمل‌ونقل و انتقالات پولی، نتوانستیم موفق باشیم. اکنون در حال مذاکره با یکی از شرکت‌های حوزه CIS هستیم که امید می‌رود تا از طریق یک بانک روسی، فعالیت‌های خود را بیش از پیش در زمینه صادرات گسترش دهیم.

صفایی راد عنوان کرد: ملاک همکاری شرکت حوزه CIS، استانداردهای اروپایی است که خوشبختانه تمامی محصولات شرکت ما استاندارهای اروپایی را دارند.

مدیرعامل «شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان» با بیان اینکه توسعه زیرساختی در حوزه‌های مختلف کشور وجود دارد، بیان کرد: تولید رنگ‌های مورد مصرف در صنایع نفت و گاز به‌عنوان یکی از اهدافی بود که از سال گذشته به دنبال آن بودیم و با احداث پلنت مربوطه و با بومی‌سازی توانستیم تولید موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. خوشبختانه با تایید این محصولات تولیدی ورود آن‌ها به بازار بیش از پیش فراهم خواهد شد.

وی ادامه داد: از دیگر فعالیت‌های شرکت می‌توان به ایجاد پلنت رزین اشاره کرد؛ با توجه به اهمیت کیفیت رزین‌های موردنیاز در تولید رنگ‌های لوازم خانگی، موفق به تولید این محصول شدیم و امیدوار هستیم که تا پایان سال جاری، 200 تن را تولید کنیم.

مدیرعامل «شرکت توکا رنگ فولاد سپاهان» تصریح کرد: هدف آتی این شرکت، افزایش سرمایه بوده که در صورت تحقق و موافقت بورس، پلنت رنگ‌های صنعتی در حوزه پوشش‌های کف، صنعتی، رنگ‌های ضدخوردگی صنایع نفت و گاز و هم‌چنین سازه توسعه خواهد یافت.

عناوین برگزیده