تاریخ: ۰۴ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۲۷۸۲۵۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

رستم قاسمی: بحران زمین را رفع کردیم، اما در ساخت مسکن مشکلات زیاد است

‌می‌متالز - رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که بحران مسکن را در کشور حل می‌کنیم، گفت: در حوزه ساخت و ساز مسکن با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

به گزارش می‌متالز، رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم اعطای حکم ریاست شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان به حمزه شکیب درباره مشکل مسکن در کشور، اظهار کرد: بیشترین متوسط سبد هزینه خانوار در کشور مربوط به تامین مسکن است. با این بحران در کشور روبرو هستیم، بنابراین یک وظیفه جدی بر دوش ما به عنوان متولی مسکن است که باید با تلاش بیشتر کمبود‌ها را جبران کنیم.

وی با تاکید بر این‌که مهم‌ترین مولفه مهم برای مردم بحث مسکن است، افزود: وزارت راه و شهرسازی در تلاش است این مشکلات را بر طرف کند. در این راستا باید بحث وام و زمین‌ها را برطرف کنیم، در حوزه زمین بحران را پشت سر گذاشته‌ایم، اما در ساخت و ساز با مشکلات زیادی روبرو هستیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: کمک سازمان نظام مهندسی ساختمان می‌تواند راهگشای حل مشکل مسکن باشد. اگر اراده وهمراهی باشد پیشرفت‌های بسیار زیادی دست خواهیم یافت. امیدواریم با حضور شورای مرکزی این انسجام و همدلی در سطح کشور صورت گیرد تا بتوانیم معضل اصلی کشور که همان مسکن است را برطرف کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده