تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۰
بازدید: ۴۴۱
کد خبر: ۲۷۸۳۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
به دلیل تعهد پیمان‌سپاری ارزی؛

صادرات را متوقف کردیم

می متالز - مدیر بازاریابی و فروش صنایع فولاد کاوه تیکمه داش گفت: با وجود اینکه میزان صادرات ما در شش ماهه نخست سال 97 از کل سال 96 بیشتر بود، به دلیل مشکلات ناشی از «پیمان‌سپاری ارزی»، صادرات مجموعه را متوقف کردیم.
صادرات را متوقف کردیم

به گزارش می متالز، اکبر فرضی مولان با بیان اینکه به‌عنوان صادرکننده نمونه سال 96 معرفی شدیم، اظهار داشت: 6 ماهه دوم سال 97 به دلیل مصوبه هیات وزیران درخصوص«پیمان‌سپاری ارزی»، صادرات مجموعه را علی‌رغم سوددهی این بخش متوقف کردیم؛ ما در شرایطی اقدام به متوقف کردن صادرات در سال جاری کردیم که در مقایسه با سال گذشته صادرات ما افزایش داشته است. سال 96 مقدار صادرات ما در 12 ماه، چیزی بالغ بر 41 هزار تن بود که این مقدار در مقایسه با 6 ماه نخست امسال حدود 22 هزار تن کمتر است، در نیمه اول امسال ما حدودا 63 هزار تن صادرات داشتیم.

وی افزود: ما در راستای توسعه صادرات کشور و با بررسی بازار سوریه نخستین شرکتی بودیم که بستر این کشور را برای صادرات میلگرد مهیا دیدیم و اقدام به صادرات محصولات تولیدی مجموعه به این کشور کردیم. علاوه بر این به کشورهای بلغارستان، پاکستان، افعانستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکمنستان و روسیه صادرات داشته‌‌ایم.

مدیر بازاریابی و فروش صنایع فولاد کاوه تیکمه داش بیان کرد: امسال به دلیل اینکه شرکت‌های دولتی با شرایط خاص اقدام به فروش کردند، تامین مواد اولیه با مشکلات زیادی برای ما همراه بود. ما مجبور شدیم با شرکت‌هایی همکاری کنیم که محصول بی‌کیفیت‌تری تولید می‌کنند.

فرضی مولان ادامه داد: روزانه هزار تن میلگرد سایز 8 الی 32 با گرید A2 و A3 توسط صنایع فولاد کاوه تیکمه داش تولید می‌شود. بیشتر محصولات ما در پروژه‌های ساختمانی و عمرانی کاربرد دارد، از این‌رو شرکت ما با بسیاری از پروژه‌های عمرانی از جمله پروژه‌های سدسازی و راه‌سازی همکاری داشته است و عمده مشتریان ما در این حوزه‌ها فعال هستند.

وی گفت: امسال ما حدود 150 هزار تن فروش به استان‌های شمال غرب، کردستان، تهران، خراسان و کرمان داشته‌ایم، اما بیشترین فروش در شهرهای شمال غرب و استان کردستان بوده است.

در پایان فرضی مولان مدیر بازاریابی و فروش صنایع فولاد کاوه تیکمه داش با بیان اینکه شرکت ما جز معدود شرکت‌هایی است که 100 درصد گارانتی با پرداخت هزینه دارد، عنوان کرد: صنایع فولاد کاوه تیکمه داش، در دو دوره واحد برتر در حوزه رعایت حقوق مصرف‌کننده شده و امسال نیز در سطح کشوری حامی حقوق مصرف کنندگان است.

عناوین برگزیده