تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۷۸۳۶
سرویس خبر : زمین شناسی
معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو:

اکتشافات در کشور باید قوت بگیرد

می متالز - معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: توجه به مقوله اکتشاف در کشور در مقایسه با سایر کشورهای بسیار اندک و محدود به‌شمار می‌رود. ایران، کشوری غنی از معادن است بنابراین باید همگام با منابع، اکتشافات صورت بگیرند.
اکتشافات در کشور باید قوت بگیرد

به گزارش می متالز، اردشیر سعدمحمدی، معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو در سی‌وسومین نشست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اظهار داشت: پایش آنلاین طرح جامع فولاد در حال انجام است و هم تولیدات بخش خصوصی و هم تولیدات بخش دولتی در این پایش ثبت می‌شود. اطلاعات تمامی واحدهای کشور به‌صورت دقیق قابل ذکر و ارائه است، ظرفیت امروز فولادی کشور و به‌تفکیک استان و تولیدکننده وجود دارد. رصد اطلاعات به‌صورت آنلاین و به‌روز در حال انجام و ذخیره است.

وی ادامه داد: از سال 1341 تا کنون، در مجموع حدود 6 میلیون و 200 هزار متر کار حفاری انجام شده است که معادل با رقم یکسال اکتشاف کشور کانادا است. همین امر نشان‌ می‌دهد که کشور ما تا چه میزان در حوزه اکتشافات معدنی عقب بوده و ضعیف عمل کرده است. در نتیجه نوع نگاه به مقوله اکتشافات در کشور باید تغییر کند.

سعد محمدی در پایان افزود: اطلاعات ژئوفیزیکی جمع‌شده توسط ایمیدرو، قطعا در اختیار بخش خصوصی قرار داده خواهد شد. این اطلاعات در مرحله تحلیل داده قرار دارند. بنابراین باید با تحلیل کامل و دقیقی همراه شوند تا بتوانند توسط بخش خصوصی و فعالان حوزه معدنی مورد استفاده قرار بگیرند. از سوی دیگر تحلیل داده‌های ژئوفیزیکی امری بسیار ضروری به‌شمار می‌رود؛ زیرا داده‌های آماری خام توسط کسی قابل استفاده نخواهند بود.

عناوین برگزیده