تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۷۸۳۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
مدیرعامل زرین پروفیل اراک:

تولیدکنندگان بیلت آلومینیومی در تنگنا

می متالز - مدیرعامل زرین پروفیل اراک گفت: سهمیه‌بندی و صدور بخشنامه‌های متعدد، سبب شده است تا تولیدکنندگان بیلت در فشار زیادی قرار گیرند. استان مرکزی به‌عنوان قطب تولید بیلت آلومینیومی در کشور با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.
تولیدکنندگان بیلت آلومینیومی در تنگنا

به گزارش می متالز، احمدی، مدیرعامل زرین پروفیل اراک گفت: تولید بیلت در این مجموعه انجام می‌شود. این شرکت توانسته است تا بدون استفاده از ضایعات و قراضه، بیلت استاندارد را تولید کند. استفاده از قراضه و ضایعات در تولید بیلت‌های تبدیلی و آلیاژی کاربرد دارند. 

وی ادامه داد: متاسفانه با ابلاغیه‌های جدید دولت و نیز سهمیه‌بندی شمش آلومینیومی، مشکلات و معضلات متعددی برای تولیدکنندگان بیلت آلومینیومی ایجاد شده است. اراک به‌عنوان قطب تولید بیلت آلومینیومی با معضلات بسیار زیادی مواجه است. دولت باید با تسهیل و رفع موانع تولید، راه را برای تولیدکنندگان هموار کند. ایجاد ارزش افزوده نباید مبنای سهمیه‌بندی قرار گیرد تا شرکت‌ها دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل زرین پروفیل اراک در پایان افزود: نبود شمش به‌عنوان ماده اولیه واحدهای بیلت سازی مشکل اساسی به‌شمار می‌رود و این مشکلات به صنایع پایین دستی نیز رسیده است. بازارهای تامین مواد اولیه در داخل از دست رفته است و صادرات نیز به‌عنوان اهداف سال‌های گذشته به خاطره پیوسته است.

عناوین برگزیده