تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۳۱۴
کد خبر: ۲۷۸۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز خبر داد؛

پیشرفت 40 درصدی پروژه فولاد نی ریز

می متالز - مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز از پیشرفت 40 درصدی پروژه فولاد نی ریز خبر داد و گفت: فولاد نی ریز یکی از پروژه‌های هشت‌گانه بوده که قرار است به زودی احیا و احداث شود. در حال حاضر این پروژه در مرحله نصب تجهیزات اولیه است.
پیشرفت 40 درصدی پروژه فولاد نی ریز

به گزارش می متالز، زاهدیان اظهار داشت: پروژه فولادسازی نی ریز پیشرفت قابل توجهی داشته است. به دلیل بحران کمبود آب که کشور با آن مواجه است، در طراحی واحد فولادسازی توجه ویژه‌ای به بهینه کردن مصرف آب و انرژی داشتیم. در واقع شرکت خارجی که روی این پروژه کار می‌کند طراحی این پروژه را به شکلی انجام داده که پس‌آب تولیدی توسط خود واحد دوباره استفاده شود.

وی درخصوص تکمیل زنجیره فولاد بیان کرد: برای تکمیل زنجیره ارزش فولاد به دنبال دریافت مجوز و فعالیت در بحث گندله‌سازی نیز هستیم، این پروژه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد، پروژه گندله‌سازی در حال حاضر در مرحله اخذ مجوزهای لازم است. همچنین واحد آهن‌اسفنجی مجموعه نیز بهمن ماه سال گذشته راه‌اندازی شد.

مدیرعامل فولاد غدیر نی ریز با اشاره به اهمیت بومی‌سازی، عنوان کرد: ما دو محصول را در مجموعه نی ریز بومی‌سازی کردیم، یکی از این محصولات باندل تیوب است که پیش از این طراحی و ساخت این قطعه در شرکت «آلستوم» فرانسه انجام می‌شد، این قطعه از اوایل امسال با مشکل مواجه شد، در نتیجه به این فکر افتادیم که در مجموعه دست به ساخت این قطعه بزنیم؛ که خوشبختانه موفقیت‌آمیز بود. در حال حاضر این قطعه در مجموعه ما تولید شده و آماده نصب است. مشکلات باندل تیوب را برطرف کردیم. همچنین هیداک چنجر قطعه‌ای است که در کمپرسورهای سانتری‌فیوژها به کار برده می‌شود که این قطعه نیز بومی‌سازی شده است. هزینه تولید این قطعه یک پنجم قیمت خرید نمونه مشابه خارجی است.

زاهدیان گفت: ما در بحث مسئولیت اجتماعی نیز اقدامات خوبی داشته‌ایم، با توجه به محرومیت منطقه، با مجوزهایی از که سهام‌دارارن اصلی گرفتیم در جهت رفع معضلات بهداشتی و پزشکی، بودجه‌ای را به روستاهای محروم منطقه اختصاص دادیم.

عناوین برگزیده