تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۴۰
بازدید: ۱۳۷
کد خبر: ۲۸۱۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز طرح بازرسی نوروزی اصناف در استان مرکزی/کمبود کالا در بازار وجود ندارد

می متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: کارشناسان و بازرسان در راستای سیاست‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کشور بر فعالیت صنوف مختلف در استان نظارت می‌کنند.
آغاز طرح بازرسی نوروزی اصناف در استان مرکزی/کمبود کالا در بازار وجود ندارد

به گزارش می متالز، محمد جواد قربانیان در خصوص نظارت‌های بازار شب عید اظهار کرد: طرح نظارتی ویژه نوروز 98 از یکم بهمن ماه آغاز و تا 15 اردیبهشت ماه سال ادامه خواهد داشت.

وی افزود: امسال با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور و جنگ اقتصادی که اعتقاد داریم بر علیه نظام جمهوری اسلامی توسط دشمنان ترتیب داده شده نظارت بر بازار را با حساسیت بیشتری دنبال خواهیم کرد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: کارشناسان و بازرسان در راستای سیاست‌های سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان کشور بر فعالیت صنوف مختلف در استان نظارت می‌کنند.

قربانیان ادامه داد: بازرسی از واحدهای صنفی توسط بازرسان و کارشناسان این نهاد با اولویت مراکز عرضه کیف و کفش، پوشاک، آجیل و خشکبار، مواد پروتئینی و میوه و تره‌بار انجام می‌شود.

وی افزود: تلفن 124 به منظور ثبت گزارش‌های مردمی برقرار بوده و با طرح شکایات در همان روز نسبت به بررسی و رسیدگی اقدام و نتیجه نیز به شهروندان منعکس می‌شود.

قربانیان اضافه کرد: در حال حاضر کمبود هیچ کالایی در بازار وجود ندارد، متاسفانه در فرهنگ مصرفی خانوار‌ها ایرانی انبار کردن اقلام داخل خانه مرسوم است، قطعا برخی از افزایش قیمت‌ها با شرایط درآمدی مردم همخوانی ندارد، اما کمبود کالای نیز گزارش نشده و این گرانی‌هایی با شرایط کلان اقتصادی کشور ارتباط دارد.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اضافه کرد: افزایش قیمت ارز در برخی کالاها شرایط نابهنجاری را ایجاد کرده و آنچه که وظیفه ما است رصد تخلفاتی است که ممکن است در حوزه بازار رخ دهد که در این راستا با جدیت اقدام می ‌ شود.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده