تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۳۰۳
کد خبر: ۲۸۲۰۶
مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران:

متوسط پرداخت قبض برق تهرانی‌ها ماهانه 25 هزار تومان است

می متالز - مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران با اشاره به اینکه محدودیت منابع مالی باعث شده تا میزان سرمایه‌گذاری در شبکه توزیع برق با کندی صورت بگیرد، گفت: تلفات شبکه توزیع برق تهران در سال 87، 12.1 درصد بود که به 6.4 درصد رسیده است.
متوسط پرداخت قبض برق تهرانی‌ها ماهانه 25 هزار تومان است

به گزارش می متالز، حسین صبوری در مراسم افتتاح پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ارزش 115 میلیارد تومان با بیان اینکه 2 هزار کیلووات پنل خورشیدی در شهر تهران نصب شده است، گفت: پروژه هایی که در این حوزه افتتاح می‌شود ارزشی معادل ۱۱۵ میلیارد تومان دارد که شامل احداث ۳۰۰ دستگاه پست برق فشار متوسط توزیع با صرف اعتباری بالغ بر۳۰۰ میلیارد ریال در نقاط مختلف شهر تهران، احداث ۶۰۰ کیلومتر خطوط توزیع برق برای تامین برق ۸۰ هزار مشترک جدید و پایداری و عبور از پیک مصرف برق، احداث ۱۵۰ ایستگاه پست برق، افتتاح مانیتورینگ هوشمند شبکه برق و در نهایت، رونمایی از اپلیکیشن همراه برق است. 

وی افزود: ۴۰ درصد برق تولیدی در کشور را مشترکین پرمصرف  استفاده می کنند که برای کنترل مصرف برق ۶۰ درصد از این مشترکین مجهز به کنتور هوشمند شده ا ند و ۳۰ هزار مشترک باقی مانده طی یک تا دو سال آینده به این کنتورها مجهز خواهند شد.

صبوری با اشاره به اینکه در طول روز ۶۵۰ هزار تردد به مناطق ۲۲ گانه برق برای درخواست خدمات این حوزه و انشعاب ها وجود دارد، اظهار داشت: سال قبل سامانه خدمات غیر حضوری در شرق و غرب تهران احداث شد که به این ترتیب ۹۰ درصد متقاضیان خدمات برق به صورت غیرحضوری تقاضای خود را ثبت کرده و از خدمات بهره مند شدند و استفاده از اپلیکیشن همراه برق می تواند به توسعه این حوزه کمک بیشتری کند.

به گفته صبوری، در نتیجه توسعه اتوماسیون و هوشمندسازی شبکه برق ۳ هزار نقطه در تهران برای هوشمند سازی برق در نظر گرفته شده و بخش عمده ای از خاموش و روشن شدن های شبکه توسط این سیستم هوشمند انجام می‌شود.

وی افزود:از مهمترین برنامه‌های جدی شرکت توزیع برق تهران کاهش تلفات انرژی در شبکه توزیع بود به طوری که در سال 87 تلفات شبکه توزیع تهران 12.1 درصد بود که این عدد در حال حاضر به 6.4 درصد رسیده است.

صبوری با اشاره به مدیریت مصرف برق در شهر تهران، گفت: مصرف برق در تهران سالانه 5 درصد رشد دارد. بنابراین با توجه به کاهش نزولات آسمانی در سال گذشته اقدامات مهمی در تهران برای پیک‌زایی انجام شد. تا امسال رشد مصرف نسبت به سال گذشته رخ ندهد.

وی ادامه داد: خوشبختانه با اقداماتی که انجام شد با سه اقدام مهمی که انجام شد موفق شدیم تا از رشد 5 درصدی مصرف برق در پیک جلوگیری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان تهران ادامه داد: همراهی و همکاری مسئولان برای اخذ مصوبه تغییر ساعات اداری و استفاده از مولدهای بخش دولتی و خصوصی باعث شد تا مصرف برق در ساعات پیک افزایش پیدا نکند بنابراین امیدواریم برای پیک برق سال آینده نیز اقدامات انجام شود.

صبوری با اشاره به اینکه 13 درصد مشترکان برق کشور در تهران هستند که 10 درصد انرژی را مصرف می‌کنند، گفت: رشد متوسط سالانه پیک مصرف برق 5 درصد است که 3 درصد رشد مشترکان را در این شهر شاهد هستیم،

وی تصریح کرد: با توجه به رشد سالانه پیک مصرف و تعداد مشترکان نیاز است تا بازسازی شبکه توزیع اقدام شود. بنابراین باید سرمایه‌گذاری لازم در شبکه توزیع صورت گیرد اما با توجه به محدودیت منابع مالی این اقدامات با کندی همراه است. 

وی افزود: در تهران متوسط قبض برق خانگی 45 هزار تومان است و ماهانه به طور متوسط تهرانی‌ها کمتر از 25 هزار تومان پول برق می‌دهند. 

امروز با حضور بندپی استاندار تهران، حائری معاون وزیر نیرو در امور برق، خوش‌خلق مدیرعامل شرکت برق منطقه تهران پروژه‌های شرکت توزیع برق تهران بزرگ به ارزش 115 میلیارد تومان افتتاح شد. این پروژه‌ها شامل ایجاد توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع نیروی برق در تهران، طرح ملی فراسامانه هوشمند اندازه‌گیری و مدیریت انرژی (فهام) و اپلیکیشن همراه برق تهران در راستای ارج نهادن به حقوق شهروندی و ارائه خدمات غیرحضوری رونمایی شد.

عناوین برگزیده