تاریخ: ۰۷ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۰۰
بازدید: ۱۳۲
کد خبر: ۲۸۲۱۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
امروز در کمیسیون اقتصادی صورت گرفت؛

انتقاد شدید پورابراهیمی از اتفاقات بازار سرمایه/ خاندوزی:هیچ نماینده‌ای در بحث مدیریت بورس مداخله‌ای نداشته است

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم گفت: جای تاسف است که سازمان بورس به جای رفتار تخصصی و حرفه‌ای و پیگیری موضوعات اساسی بازار سرمایه و حداکثرسازی منافع سهامداران، به سیاسی کاری مبادرت نموده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (دوشنبه ۷ آذرماه) کمیسیون متبوع خود که با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و معاونانش برگزار شد، از اتهامات ناروای مطروحه توسط عضو شورای عالی بورس درخصوص کمیسیون اقتصادی مجلس به شدت انتقاد کرد و گفت: اتهامات بی پایه و اساس و بداخلاقی‌های انجام شده درخصوص اعضای محترم کمیسیون اقتصادی را در راستای صیانت از جایگاه مجلس از طریق مراکز قضایی پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی خطاب به احسان خاندوزی ادامه داد: آقای وزیر؛ جنابعالی که در جریان کلی امور مربوط به تشکیلات سازمان بورس هستید، لذا سوال بنده از شما این است که چرا در مقابل اتهامات بی پایه و اساس و اقدامات مخرب سازمان بورس علیه اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شفاف سازی نکرده و در این مورد سکوت اتخاذ کردید؟ این نحوه رفتار با هیچ بیانی قابل توجیه نیست که کسی بخواهد به تخریب مجلس و کمیسیون اقتصادی بپردازد و شخص وزیر هیچ واکنشی در بیان حقایق نداشته باشد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم افزود: جای تاسف است که سازمان بورس به جای رفتار تخصصی و حرفه‌ای و پیگیری موضوعات اساسی بازار سرمایه از طریق مجلس و دولت و حداکثر سازی منافع سهامداران، به سیاسی کاری مبادرت نموده است که نتیجه آن تخریب رابطه میان مجلس و دولت بوده و قطعاً سهامداران میلیونی بورس و بازار سرمایه متضرر می‌شوند، بنابراین از آقای رئیس جمهور درخواست دارم به صورت جدی به این رویکرد غیرحرفه‌ای ورود کرده و تصمیم مقتضی اتخاذ فرماید.

تکذیب صریح ادعای مداخله نمایندگان مجلس در مدیریت بورس

سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در این جلسه با اشاره به همکاری مجلس با دولت گفت: مطالب مطرح شده از سوی یکی از اعضای شورای عالی بورس که برای اولین بار در یک سال اخیر در جلسه این شورا شرکت کرده، موجب تخریب روابط دولت و مجلس می‌شود و نظر یک عضو شورای بورس به معنای نظر وزارت امور اقتصادی نیست و شخص ایشان باید پاسخگوی اظهارات خود باشد و ضوابط قانونی باید در این خصوص اعمال شود.

وی اظهار کرد: نظر وزارت امور اقتصادی درخصوص مسائل مطرح شده در سایت رسمی این وزارتخانه به صورت کامل تشریح شده است، این اظهارات در شرایط فعلی به نفع اقتصاد و بورس نیست، لذا نباید اجازه داد جو تقابلی ایجاد شود.

رئیس شورای عالی بورس ادامه داد: در صورت تخلف در سازمان بورس حتما برخورد می‌شود و با صراحت می‌گویم در بحث مدیریت بازار سرمایه از طریق هیچ نماینده‌ای مداخله‌ای صورت نگرفته است و همچنین دولت آقای رئیسی مداخله پذیر نبوده و همه چیز براساس روال قانونی پیش رفته و می‌رود.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان سوالات مختلفی در حوزه‌های مالیاتی، بورس، مناطق آزاد و امور بانکی از وزیر اقتصاد و معاونانش مطرح کردند و وی توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده