تاریخ: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۲۸۲۲۷۸
سرویس خبر : محیط زیست

افزایش انتشار دی اکسید کربن در ایالات متحده و کاهش آن در چین!

‌می‌متالز - به گفته دانشمندانی که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را ردیابی می‌کنند، سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی جهان در سال جاری باعث ایجاد ۱ درصد دی اکسید کربن حبس کننده گرما بیشتر از سال گذشته در هوا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، به گفته دانشمندانی که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای را ردیابی می‌کنند، سوزاندن زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی جهان در سال جاری باعث ایجاد ۱ درصد دی اکسید کربن حبس کننده گرما بیشتر از سال گذشته در هوا می‌شود.

طبق مطالعه دانشمندان پروژه جهانی کربن که در مذاکرات بین المللی آب و هوا در مصر منتشر شد، آلودگی کربنی چین در سال جاری نسبت به سال ۲۰۲۱، ۰.۹ درصد کاهش داشت، در حالی که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در ایالات متحده ۱.۵ درصد بیشتر بود. انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آمریکا به طور پیوسته در حال کاهش بود در حالی که انتشار گاز‌های گلخانه‌ای چین در تا این سال حال افزایش بود.

پیر فریدلینگشتاین، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه اکستر، به آسوشیتدپرس گفت: در هر دو مورد، این واکنشی به انتشار ویوروس کرونا و شاید کمی بحران انرژی است که توسط حمله روسیه به اوکراین ایجاد شده است. او گفت که این دو عامل باعث می‌شود داده‌ها خیلی قابل اعتماد نباشد و به سختی بتوان روند‌ها را از آن استخراج کرد. او گفت که قرنطینه چین در سال ۲۰۲۲ برای کنترل کووید-۱۹ جدید عامل اصلی کاهش دی اکسید کربن در این کشور است.

در حالی که آلودگی کربنی در جهان همچنان در حال افزایش است، تا ۱۰ یا ۱۵ سال پیش افزایش نمی‌یابد.

منبع: خبرخودرو

عناوین برگزیده