تاریخ: ۰۹ آذر ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۲:۳۷
بازدید: ۱۱۷
کد خبر: ۲۸۲۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پرداخت ۱۱۶ هزار فقره وام خرید مسکن در ۸ ماه امسال

‌می‌متالز - معاون امور اعتباری بانک مسکن از پرداخت ۱۱۶ هزار فقره وام خرید مسکن در ۸ ماه امسال خبر داد و گفت:سهم بخش مشارکت مدنی از کل تسهیلات ۶۱ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، سید محسن فاضلیان از پرداخت ۸۵ هزار و ۳۳۰ میلیارد تومان تسهیلات طی ۸ ماه امسال خبر داد و اظهار کرد: سهم بخش مشارکت مدنی از کل تسهیلات ۶۱ درصد بوده است. با توجه به سیاست توسعه‌ای در بخش مسکن و ساختمان، امسال ۷۶ هزار و ۷۹۴ میلیارد تومان معادل ۹۰ درصد از کل تسهیلات پرداختی مربوط به این بخش بوده است.

وی افزود: تعداد واحد‌های تامین مالی شده در سال ۱۴۰۱ در قالب ساخت و خرید مسکن به ترتیب ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد و ۱۱۶ هزار و ۳۴۲ واحد بوده است.

وی تصریح کرد: تعداد واحد‌های ایجاد شده ناشی از مشارکت مدنی طی سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۵۹ هزار و ۲۰۱ واحد مسکونی بوده که در سال جاری با رشد ۱۶۷ درصدی به تعداد ۱۵۸ هزار و ۳۱۱ واحد افزایش یافته است.

معاون امور اعتباری بانک مسکن از ۵۸ درصد کل تسهیلات مسکن به انبوه‌سازان حرفه‌ای خبر داد و با بیان" با توجه به ظرفیت بالقوه بانک مسکن، ۲۰۰ هزار و ۳۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ بیش از ۶۷ هزار میلیارد تومان امضا شده یا در مرحله امضای قرارداد است" اضافه کرد: امسال برای حمایت از ازدواج جوانان نسبت به پرداخت مستمر تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج و فرزندآوری اقدام شده که بر اساس آن تا پایان آبان ماه بیش از تعداد ۱۷ هزار فقره تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به متقاضیان پرداخت شده است.

فاضلیان یادآور شد: سهمیه بانک مسکن در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج طی امسال ۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان بوده که تا پایان آبان ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان (۶۷.۴ درصد) است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده