تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۲۸۵۵۱۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه‌اندازی مرکز پایش گمرک با هدف تسهیل تجارت و توسعه نظارت

‌می‌متالز - ایجاد مرکز پایش و رصد اطلاعات گمرکی در ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی گام مهم برای توسعه نظارت‌های گمرکی و تسهیل فرایند واردات و صادرات است.

به گزارش می‌متالز، اخیرا با هدف مدیریت یکپارچه داده‌ها و اطلاعات، پایش و رصد اطلاعات گمرکی به منظور کنترل و کاهش ریسک، نظارت متمرکز برفرآیند انجام تشریفات گمرکی، وصول به موقع عایدات دولت و اعمال صحیح مقررات قبل از خروج کالا از اماکن گمرکی، با حضور ناظر گمرکات خراسان رضوی، معاونین حوزه نظارت و کارشناسان، مرکز رصد و پایش اطلاعات گمرکی در ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

جوادجعفری ناظر گمرکات استان خراسان رضوی با اشاره به گستردگی و پراکندگی گمرکات استان و بالا بودن میزان فعالیت‌های صادراتی، وارداتی، ترانزیتی و سایر رویه‌ها و ضرورت ایجاد مرکز پایش و رصد اطلاعات گمرکی با هدف کنترل و کاهش ریسک و پیشگیری از تخلفات گمرکی و همچنین تسریع و تسهیل در امور مراجعین را از دلایل راه اندازی این مرکز برشمرد.

گفتنی است؛ ایجاد مرکز پایش و رصد اطلاعات گمرکی در ستاد نظارت گمرکات خراسان رضوی گام مهم برای توسعه نظارت‌های گمرکی و تسهیل فرایند واردات و صادرات در منطقه شمال شرق کشور است. این مرکز برای اولین بار در سطح گمرکات کشور راه اندازی شده است.

گمرکات مهم صادراتی و ترانزیتی از جمله لطف آباد، سرخس، مشهد و بلاخص دوغارون از جمله ادارت کل تحت نظارت حوزه نظارت خراسان رضوی می‌باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده