تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۲۸۵۹۷
سرویس خبر : زمین شناسی
سازمانی که روز به روز تضعیف می شود

انتقال وظایف سازمان زمین شناسی به وزارت راه!

می متالز - تضعیف سازمان زمین شناسی سبب شده تا وظایف حاکمیتی این سازمان از وزارت صمت به وزارت راه و شهرسازی انتقال یابد.
انتقال وظایف سازمان زمین شناسی به وزارت راه!
با وجود سازمان زمین شناسی چرا وزارت راه مجری تدوین نقشه حریم گسل ها شد؟   

به گزارش می متالز، نمایندگان وزارت راه و شهرسازی و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی را موظف کردند، ضمن راه اندازی سامانه پاسخ سریع زلزله،  نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه ضوابط ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کنند. 

همچنین وزارت راه و مرکز تحقیقات را موظف کردند که با همکاری وزارت نفت، نیرو و مخابرات، قرارگیری شریان های حیاتی و مجموعه های مرتبط به سازمان های دولتی و شرکت ها در حریم گسل ها و زون های با خطر زلزله و فرو نشست و فرو ریزش زمین را ارزیابی کنند و موارد را برای شروع اقدامات اجرایی ارائه کند.

تبدیل وزارت صنعت به مرکز قیمت گذاری رب گوجه، سیب زمینی و نخود لوبیا سبب شده تا وظایف حاکمیتی خود را فراموش کرده و سازمان زمین شناسی عملا منفعل شود.

بهتر است با توجه به اهمیت مسائل مربوط به فرونشست، معادن، صنایع معدنی و محیط زیست، وزارت معادن و فلزات احیا شده و شاهد قدرتمند شدن بخش معدن کشور باشیم تا وظایف حاکمیتی سازمان زمین شناسی میان وزارتخانه های دیگر تقسیم نشود.

در حال حاضر با توجه به فعالیت های اکتشافی و زمین شناسی سازمان انرژی اتمی، شرکت ملی نفت و سازمان جغرافیایی ارتش، عملا سازمان زمین شناسی به حاشیه رانده شده است.

عناوین برگزیده