تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۲۴
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۲۸۶۰۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان:

معادن استان سمنان در دوران انقلاب ۱۲ برابر شده است

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: تعداد معادن در حال بهره‌برداری استان در دوران ۴۰ ساله انقلاب اسلامی با رشد ۱۲ برابری به نزدیک ۶۰۰ معدن رسیده است.
معادن استان سمنان در دوران انقلاب ۱۲ برابر شده است

به گزارش می متالز، بهروز اسودی ضمن بیان اینکه تعداد معادل در حال بهره‌برداری استان سمنان در سال ۵۵ فقط ۵۰ باب بود که این میزان در سال ۹۷ به ۵۹۷ باب رسیده است، تأکید کرد: تعداد معادن در حال بهره‌برداری استان در دوران پیروزی انقلاب اسلامی ۱۲ برابر شده که این امر توسعه بسیار خوبی را به استان هدیه داده است.

وی افزود: تعداد جواز تأسیس صادره بخش معدنی در سطح استان طی سال ۵۵ فقط ۱۱ مورد بود که این شاخص در سال ۹۷ به دو هزار و ۴۵۲ مورد رسیده است و همچنین تعداد پروانه‌های بهره‌برداری از معادن استان از چهار مورد در سال ۵۵ به دو هزار و ۱۲ مورد در سال ۹۷ افزایش‌یافته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: سرمایه‌گذاری در زمینه جواز تأسیس معادن استان در سال ۵۵، تنها ۱۸ میلیارد ریال بوده که این امر در سال ۹۷ به ۱۱۰هزار میلیارد ریال افزایش‌یافته است.

اسودی بابیان اینکه مجموع اشتغال معدنی استان سمنان در سال ۵۵ اعم از بهره‌برداری و اکتشاف ۴۹۶نفر بوده است، تأکید کرد: امروز در بخش بهره‌برداری برای ۵۱ هزار و ۹۰۰ نفر و در زمینه جواز تأسیس ۶۶ هزار و ۵۷۰ نفر شغل ایجاد شده است.

عناوین برگزیده