تاریخ: ۲۲ بهمن ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۳۱
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۲۸۶۰۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت مطرح کرد:

به مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی نیاز داریم

می متالز - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت تصریح کرد: نیازمند مدل‌های ائتلاف بخش خصوصی در سرمایه‌گذاری‌ها هستیم تا مدل‌های جدیدی را برای همکاری بخش خصوصی در پروژه‌ها ایجاد کنیم.
به مدل‌های جدید سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی نیاز داریم

به گزارش می متالز، سعید زرندی در مراسم افتتاح 38 طرح صنعتی، معدنی و تولیدی در استان قم افزود: با این طرح بخش خصوصی علاقمند می‌تواند به‌صورت مشارکتی واحدهای تعطیل راکد و با ظرفیت پایین را راه‌اندازی کند.
زرندی با تاکید بر حمایت از تولید صادرات گرا گفت: از تنوع بازارهای صادراتی حمایت ویژه به‌عمل می‌آوریم و در این زمینه نیز مطابق فرمایشات رهبری و رئیس جمهور ایجاد و حفظ اشتغال هم از اولویت‌های اصلی کشور است .
وی در ادامه خواستار کاهش هزینه‌های تولید از سوی تولید کنندگان شد و افزود: هزینه‌های تولید به‌خاطر نوسانات نرخ ارز بالا رفته و در این زمینه واحدها با ابتکارات جدی تلاش کنند هزینه‌ها را مدیریت کنند.
زرندی از تدوین دستورالعمل تولید بدون کارخانه خبر داد و افزود: این دستورالعمل به‌زودی نهایی و ابلاغ می‌شود.
معاون وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت همچنین از طرح این وزارتخانه برای تولید 10 میلیارد دلار کالا در کشور خبر داد و گفت: به‌دنبال این هستیم که طی دو سال آینده 10 میلیارد دلار از محصولاتی که الان وارد کشور می‌شود را در داخل تولید کنیم، محصولات هم استخراج شده و سنجش توانمندی‌های داخلی هم در حال نهایی‌شدن است.
زرندی همچنین تعداد طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال را 209 پروژه صنعتی،‌ معدنی و تجاری با 25 هزارنفر اشتغال مستقیم اعلام کرد و افزود: در این تعداد طرح بهره‌برداری شده یا در حال بهره‌برداری در دهه فجر، 37 هزارمیلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.

عناوین برگزیده