تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۳۸
بازدید: ۱۶۸
کد خبر: ۲۸۷۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ثبت سفارش ۱۰۰ میلیون یورویی خطوط و مواد اولیه کارخانجات در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - بر اساس اعلام معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صمت چهارمحال و بختیاری امسال تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیون یورو ماشین آلات، قطعات خط تولید و مواد اولیه کارخانجات در این استان ثبت سفارش و وارد کشور شده است.

به گزارش می‌متالز، جهانبخش مرادی، معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۴۷۴ درخواست واردات مواد اولیه، ماشین آلات وقطعات مورد نیاز خطوط تولیدی کارخانجات در سامانه صنعت، معدن و تجارت این استان ثبت شده است که ازاین تعداد درخواست ۴۵۶ مورد مجوز ثبت سفارش واردات را دریافت کرده اند.

مرادی افزود: بمنظورفراهم سازی بستر تولید و ایجاد و توسعه کارخانجات جدیدی بیش از ۹۶ درصد درخواست‌های ثبت شده بررسی و تایید شده اند.

وی تصریح کرد: ارزش مواد اولیه، ماشین آلات و قطعات خطوط تولیدی کارخانجات وارد شده بیش از ۱۰۶ میلیون یورو است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صمت چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: هر شخص حقیقی و حقوقی برای اینکه بتواند کالای مورد نظر خود را به صورت قانونی وارد کشور کند ابتدا مجوز ثبت سفارش کالا را از سازمان توسعه و تجارت کشور دریافت می‌کند.

وی گفت: مجوز ثبت سفارش کالا در بازه‌ی زمانی ۳ تا ۶ ماهه قابل استفاده است.

مرادی افزود: شخص یا شرکت وارد کننده، باید مشخصات کالای وارداتی را به طور کامل و منطبق بر پیش فاکتوری که از فروشنده آن دریافت کرده است، در سامانه sabtaresh.tpo.ir ثبت می‌کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده