تاریخ: ۱۸ دی ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۸۷۳۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
یک کارشناس فولادی مطرح کرد:

تثبیت هزینه فروش محصولات فولادی با وجود افزایش هزینه تولید/ فولادی‌ها در حال انتقال سرمایه‌هایشان به سایر بازار‌ها

‌می‌متالز - یک کارشناس حوزه فولاد گفت: در یک ماه اخیر، در بازار فولاد شرکت‌ها محصولات خود را به صورت اعتباری ۳ ماهه و یا ۶ ماهه می‌فروشند تا سرمایه خود را از زنجیره فولاد خارج کنند و در بازار دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، حسام الدین والی با اشاره به اینکه در بازار داخلی فولاد تقاضای زیادی وجود ندارد، مطرح کرد: با توجه به کمبود تقاضای فولاد در بازار داخلی، روند منفی صادرات و کاهش قیمت جهانی، نمی‌توان تا پایان سال چشم‌انداز خاصی برای رشد بازار فولاد متصور شد. همچنین دولت تمایلی به افزایش قیمت محصولات فولادی ندارد و ترجیح می‌دهد بازار را مدیریت و کنترل کند که تمرکز بر چنین عملکردی کاملا اشتباه است.

وی اظهار کرد: در حال حاضر بسیاری از تولیدکنندگان این حوزه دچار مشکل شده اند، چرا که هزینه‌های تولید افزایش پیدا کرده و در بخش فروش محصولات تغییر و تحول خاصی اتفاق نیفتاده است.

این کارشناس صنعت فولاد در خصوص عرضه محصولات فولادی در بورس کالا اظهار کرد: اخیراً دولت بخشنامه‌ای صادر کرد که با تعیین کف عرضه در زنجیره فولاد، شرکت‌ها باید متناسب با تولید خود در بورس کالا عرضه داشته باشند. این بخشنامه می‌تواند در ایجاد شفافیت معاملات موثر واقع شود و از طرفی، می‌تواند برخی واقعیت‌ها را به صورت کامل نشان ندهد.

والی در پایان خاطرنشان کرد: در یک ماه اخیر، در بازار فولاد شرکت‌ها محصولات خود را به صورت اعتباری ۳ ماهه و یا ۶ ماهه می‌فروشند تا سرمایه خود را از زنجیره فولاد خارج کنند و در بازار دیگری سرمایه‌گذاری می‌کنند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده