تاریخ: ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۰۴:۱۴
بازدید: ۱۳۰
کد خبر: ۲۸۹۱۲۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
بی بی سی:

بخش فولاد انگلیس در آستانه فروپاشی است

‌می‌متالز - اتحادیه فعال در بخش صنعت فولاد انگلیس در نامه‌ای به وزیر بازرگانی این کشور اعلام کرده است که این صنعت در آستانه فروپاشی قرار دارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، صنعت فولاد انگلیس که ده‌ها هزار فرصت شغلی را در این کشور ایجاد می‌کند در آستانه فروپاشی قرار دارد. اتحادیه فعال در بخش صنعت فولاد انگلیس در نامه‌ای که برای وزیر بازرگانی این کشور ارسال کرده است بر این موضوع تاکید کرده و حمایت بیشتر دولت را از بخش صنایع فولاد خواستار شده است. "مارک اشتم" خبرنگار اقتصادی این موضوع را پیگیری کرده است که در این خصوص با وی گفتگو می‌کنیم.

خبرنگار اقتصادی بی بی سی گفت: این نامه از زبانی بسیار قوی برخوردار است و در آن هشدار بسیار قاطعی مطرح شده است که این هشدار از سوی "استیو ترنر" دبیر کل اتحادیه یونایت بعنوان بزرگترین اتحادیه صنفی انگلیس مطرح شده است. وی در نامه خود نوشته است که صنعت فولاد انگلیس در آستانه فروپاشی قرار دارد. وی در نامه خود از شرکت‌های بزرگی مانند "تاتا"، "لیبرتی" و شرکت بریتیش استیل نام برده که با چالش‌های بسیار جدی مواجه هستند و عواملی مانند قیمت بسیار بالای انرژی و تقاضای کم برای محصول فولاد و رقابت با محصولات ارزان قیمت وارداتی آن‌ها را فلج کرده است.

وی افزود: نکته جالب توجه این است که دبیر کل اتحادیه یونایت در نامه خود به شکل مستقیم سیاست‌های دولت را مسوول وضع بحرانی در صنعت فولاد انگلیس معرفی کرده است. وی گفته است سیاست‌های دولت انگلیس توانایی‌های شرکت‌های این کشور را برای رقابت بین المللی به شکل قابل توجهی کاهش داده اند. وی در نامه خود نوشته است ما در آستانه فروپاشی در این صنعت قرار داریم. وی نشستی اضطراری را با وزیر بازرگانی انگلیس خواستار شده است تا سیاست‌های دولت کنونی و آینده انگلیس برای حمایت از این حوزه مورد بررسی قرار بگیرند.

مجری این شبکه گفت: پس، نامه مذکور همانگونه که شما می‌گویید لحنی قوی و قاطع دارد. آیا تاکنون واکنشی هم در این مورد ارائه شده است؟

خبرنگار پاسخ داد: وزارت بازرگانی (انگلیس) تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر تمایل به برگزاری نشست با فعالان صنعت فولاد ارائه نکرده است. البته مسوولان این وزارتخانه می‌گویند نقش بنیادین صنعت فولاد در اقتصاد انگلیس و نقش آن را در ایجاد فرصت‌های شغلی و رشد اقتصادی تایید می‌کنند. مسوولان این وزارتخانه می‌گویند وزیر حفظ آینده صنعت فولاد انگلیس را یک اولویت برای خودش می‌داند. البته آن چه که در نامه اتحادیه فعال در بخش صنعت فولاد انگلیس مطرح شده است موضوع جدیدی نیست و بسیاری از این مشکلات سال هاست که گریبانگیر این صنعت هستند. اما اخیرا به یک موضوع داغ برای دولت انگلیس تبدیل شده است هر چند این صنعت ده‌ها هزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند، اما در عین حال مقادیر بسیار زیادی دی اکسید کربن هم تولید می‌کند.

وی ادامه داد: این بدان معنا است که هر راهکاری برای حل مشکلات این حوزه باید بیشتر در راستای محافظت از محیط زیست باشد. احتمالا به زودی منابع مالی هم برای حل مشکلات این حوزه اختصاص داده خواهد شد. اخیرا گزارش‌هایی درباره کمک چند صد میلیون پوندی به شماری از شرکت‌های صنعت فولاد انگلیس از جمله شرکت تاتا و بریتیش استیل مطرح شده اند. نباید فراموش کرد که بخشی از سهام این دو شرکت توسط چینی‌ها و هندی‌ها خریداری شده است. به همین علت مدیران این شرکت‌ها باید تضمین‌هایی بدهند که همچنان در قبال دریافت این کمک‌های مالی فرصت‌های شغلی بیشتری در انگلیس ایجاد خواهند کرد و برای سبزتر شدن یا سازگاری بیشتر فعالیتشان با محیط زیست باید گام‌های عملی بیشتری بردارند.

تعداد بازدید : 3

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده