تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۳:۱۲
بازدید: ۲۲۸
کد خبر: ۲۹۱۰۸۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن تاکید کرد:

بازار سرمایه، شفاف‌ترین مسیر برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت

‌می‌متالز - علی مولایی گفت: شفاف‌ترین مسیر برای اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت، بازار سرمایه خواهد بود؛ چراکه در این بازار هم نهاد‌های مالی متخصص برای قیمت‌گذاری منصفانه این دارایی‌ها وجود دارد و هم زیرساخت‌های مناسبی برای اطلاع رسانی، عرضه و معامله وجود دارد. شفافیت در مکانیزم قیمت‌گذاری و عرضه حتماً برای سرمایه‌گذاران هم جذابیت ایجاد خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، علی مولایی، مدیرعامل کارگزاری بانک مسکن با اشاره به طرح مولدسازی دارایی‌های دولت بیان کرد: هنوز جزئیات طرح مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت مشخص نشده و از آنجا که هنوز سازوکار واگذاری شفاف نشده، برخی نکات، ابهاماتی ایجاد کرده است.

وی اضافه کرد: این واگذاری می‌تواند با استفاده از پتانسیل‌های بازار سرمایه و از طریق صندوق‌های املاک و مستغلات انجام شود. اگر از پتانسیل‌های این بازار جهت اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت و واگذاری این دارایی‌ها استفاده شود، حتما فعالان بازار سرمایه هم استقبال خواهند کرد.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: قطعاً شفاف‌ترین مسیر برای واگذاری این دارایی‌ها، بازار سرمایه خواهد بود؛ چراکه در این بازار هم نهاد‌های مالی متخصص برای قیمت‌گذاری منصفانه این دارایی‌ها وجود دارد و هم زیرساخت‌های مناسبی برای اطلاع رسانی، عرضه و معامله وجود دارد. شفافیت در مکانیزم قیمت‌گذاری و عرضه حتماً برای سرمایه‌گذاران هم جذابیت ایجاد خواهد کرد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده