تاریخ: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۶:۰۷
بازدید: ۱۸۷
کد خبر: ۲۹۲۱۵۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
یک مقام مسوول خبر داد:

صدور ۶۰ مجوز معدنی و صنایع معدنی در سال جاری/ واحد‌های فرآوری معدنی در سمنان افزایش یافت

‌می‌متالز - معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صمت استان سمنان اعلام کرد که امسال، ۶۰ مجوز معدنی و صنایع معدنی در این استان صادر شده که ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۴ فقره گواهی کشف، ۱۱ فقره گواهی استخراج و ۱۴ فقره پروانه صنایع معدنی بوده است.

به گزارش می‌متالز، «علی‌اکبر علیخانی» در بیست و هفتمین جلسه شورای معادن استان سمنان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۶۸۶ پروانه بهره‌برداری در بخش معدن در استان سمنان صادر شده که بهره‌برداران این بخش در استان، در این معادن مشغول به فعالیت هستند.

وی تصریح کرد: در ۱۰ ماه ابتدایی امسال، ۶۰ مجوز معدنی و صنایع معدنی در استان سمنان صادر شده که از این تعداد، ۲۱ فقره پروانه بهره‌برداری، ۱۴ فقره گواهی کشف، ۱۱ فقره گواهی استخراج و ۱۴ فقره پروانه صنایع معدنی است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در ادامه افزود: تا پایان سال گذشته، ۶ واحد فرآوری معدنی در استان سمنان راه اندازی شده که این تعداد، امسال به حدود ۱۵ واحد افزایش یافته است.

در این نشست، گزارشی در خصوص برگزاری مزایده معادن استان سمنان و اجرای جز بند الف ماده ۴۳ برنامه ششم توسعه ارائه و برداشت‌های غیرمجاز در جنوب و جنوب شرق شهرستان شاهرود بررسی شد.

همچنین درخواست ۱۵ بهره بردار معدن استان در موضوعاتی از قبیل تعطیلی موقت، محاسبه حقوق دولتی بر اساس استخراج واقعی، انتزاع معدن، انصراف از بهره‌برداری و واگذاری محدوده‌های مزایده‌ای فاقد متقاضی بررسی شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده