تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۲۹۲۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

روند تولید و صادرات فولاد از زبان رئیس ایمیدرو

می متالز - به گفته رئیس هیات عامل ایمیدرو صادرات فولاد امسال ١١ درصد بیش‌تر از مدت مشابه سال قبل بود.
روند تولید و صادرات فولاد از زبان رئیس ایمیدرو

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در بیست و یکمین سمپوزیوم فولاد کیش با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های صنعت فولاد و نیاز به 11میلیارد یورو برای تحقق این امر، صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و پذیره نویسی اوراق را مناسب‌ترین راه‌حل برای اجرایی شدن این موضوع دانست.

غریب‌پور با اشاره اینکه فولاد به عنوان حلقه نخست در زنجیره صنعت مطرح است، گفت: تجربه کشورهای موفق و قدرت بیانگر آن است که توسعه صنعت فولاد در اولویت آن‌ها قرار دارد؛ به‌طوری‌که میزان سرمایه در گردش صنعت فولاد در دنیا به  ١٣٠٠ میلیارد دلار می‌رسد.

وی به تولیدات فولاد در ایران اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید فولاد در کشور به ٣٥ میلیون تن رسیده است. به این ترتیب تولید فولاد ٤٤ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین در بخش صادرات نیز بیش از ٧ میلیون تن صادرات داشته‌ایم که این امر کسب رتبه دهم در صنعت فولاد دنیا را به دنبال داشته است. همچنین در سال جاری صادرات فولاد امسال ١١ درصد بیشتر از مدت مشابه سال قبل بوده است.

غریب‌پور با اظهار این مطلب که رشد تولید فولاد در دنیا ١٠ درصد اعلام شده، گفت: این در حالی است که رشد تولید فولاد در ایران بالغ بر ١٤ درصد بوده است. به گفته رییس هیات عامل ایمیدرو این رشدها دستاوردهایی را به همراه  دارد که در گام نخست پررنگ شدن ضرورت اکتشاف در تامین نیاز سنگ آهن کشور است. در واقع  ذخیره فعلی نیاز صنعت فولاد را برای ١٤ سال بعد از ١٤٠٤ تامین می‌کند.

وی با اشاره اینکه ایمیدرو تاکنون ٥٠٠ میلیون تن به ذخایر قطعی اضافه کرده، گفت: راهکار عملی ما تولید واحدهای کنسانتره در کنار معادن و فعال کردن معادن کوچک است؛ به‌طوری‌که در این راستا بیش از ٧٠ درصد از این معادن شناسایی شده است. این امر توسعه روستایی و مناطق محروم را به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید اینکه ما برای معادن کوچک سازمان ایجاد کرده‌ایم، گفت: بر توسعه زیرساخت‌های صنعت تاکید داشته‌ایم که این امر نیاز به سرمایه‌گذاری بالغ بر ١١ میلیارد یورویی دارد. غریب‌پور راه‌حل را استفاده و به‌کارگیری و تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه و همچنین پذیره نویسی عنوان کرد و گفت: در این راستا نیاز است شاخصه‌هایی تعریف شود تا چنین نقدینگی‌هایی جذب شوند.

عناوین برگزیده