تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۱۶۴
کد خبر: ۲۹۲۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیئت رئیسه مجلس مطرح کرد؛

تشکیل یک بانک اطلاعاتی از اشخاص برای جلوگیری از فساد

می متالز - پزشکیان گفت: موضوعی که بار‌ها پیگیری شده است اتصال شبکه‌های مختلف و تشکیل یک بانک اطلاعاتی برای جلوگیری از رانت و فساد است.
تشکیل یک بانک اطلاعاتی از اشخاص برای جلوگیری از فساد

به گزارش می متالز، مسعود پزشکیان، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در همایش رونمایی از دو تکنولوژی جدید بانک ملی اظهار کرد: دولت الکترونیک و پیشرفت این موضوع اجازه رانت و فساد را از متخلفان می‌گیرد.

وی گفت: اگر سیستم‌های الکترونیکی  با حمایت مسئولان همراه شود، دیگر شاهد خروج بی رویه ارز و وام‌های کلان نخواهیم بود، زیرا داده‌ها به صورت شفاف و برخط در نهاد‌ها تبادل و هشدار‌های لازم داده می‌شود.

پزشکیان تاکید کرد: آن چه را که در قانون بسترسازی شده است را به عمل تبدیل کنیم تا دیگر کسی نتواند رایگان منابع کشور را هدر بدهد.

وی گفت: موضوعی که بار‌ها پیگیری شده است، اتصال شبکه‌های مختلف و تشکیل یک بانک اطلاعاتی بود. اگر چنین شبکه‌ای ایجاد شود، اجازه تخلف به هیچکسی داده نمی‌شود و شاهد بروز مشکلاتی مثل موسسات مالی اعتباری غیرمجاز نخواهیم بود.

پزشکیان افزود: اگر سیستمی هوشیار تشکیل شود به هیچ عنوان امکان ارائه اطلاعات غلط و ناصحیح وجود نخواهد داشت. اگر به جوانان اجازه داده شود و تمامی سیستم‌ها به یکدیگر متصل شود، به طور حتم شاهد مشکلات و تخلفات نخواهیم بود.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: از بانک ملی ایران و مدیران این بانک و همچنین وزارت اقتصاد تشکر می کنم و درخواست دارم که با استفاده از ظرفیت جوانان از فرار مالیاتی، قاچاق، پولشویی و ... جلوگیری کنند.

عناوین برگزیده