تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۷:۰۰
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۲۹۳۸۱۶
استاندار هرمزگان:

رشته‌های مرتبط با نیاز‌های استان در دانشگاه هرمزگان تدوین شود

‌می‌متالز - هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد و قطب پالایشی کشور است و باید رشته‌های مرتبط با نیاز‌های استان در این زمینه تدوین شود.

به گزارش می‌متالز، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه هیات امنای دانشگاه هرمزگان اظهار کرد: سه درخواست از وزارت علوم در حوزه دانشگاهی استان داریم که از وزیر و قائم مقام وزیر می‌خواهیم نسبت به این سه مساله مساعدت داشته باشند.

وی افزود: درخواست اول در حوزه دانشگاه هنر است که تاکنون برای توسعه این دانشگاه و پردیس علوم و فنون دریایی مساعدت شده و امیدوارم این مساله به پایان برسد و امور مرتبط با این دانشگاه‌ها انجام شود.

استاندار هرمزگان گفت: درخواست دیگر تربیت کادر متخصص منطبق با نقشه توسعه استان است، هرمزگان در حال تبدیل شدن به قطب فولاد و قطب پالایشی کشور است و باید رشته‌های مرتبط با نیاز‌های استان در این زمینه تدوین شود.

وی با توجه به برنامه‌های توسعه استان در حوزه متالورژی، شیمی و پتروپالایش، بر تقویت رشته‌های دانشگاهی تاکید و تصریح کرد: تحقیقات دانشگاهی سبب می‌شود مشکلات اساسی استان کاهش یابد و می‌تواند گره‌های زیادی از مشکلات استان و حتی کشور از جمله تامین آب به وسیله آبشیرین‌کن‌ها را باز کند که تقاضا داریم در این زمینه نیز از ظرفیت علمی دانشگاه هرمزگان استفاده شود.

وی ورود جدی در زمینه تربیت نیروی انسانی متخصص حوزه دریا و دریانوردی در سطح استان را ضروری دانست و گفت: علی رغم اینکه امسال رشد ۵۷ درصدی در حوزه کشتی سازی داریم هیچ ضریب نفوذی در استان روی تربیت کادر مربوط به صنایع دریایی وجود ندارد و دانشکده‌های موجود هم تاکنون نتوانسته‌اند کادر مورد نیاز را برای کشتی سازی و کشتی رانی تربیت کنند که لازم است در این حوزه کار جدی انجام شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده