تاریخ: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۲:۳۹
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۲۹۴۷۲۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شوک کاهشی در بازار/ خریدار خارج شد؛ قیمت سکه به ۲۸ میلیون تومان رسید

‌می‌متالز - در حالی که از صبح امروز، قیمت ارز در بازار غیررسمی با روند کاهشی همراه شده بود، بازار سکه نیز با افت تقاضا و ریزش قیمت‌ها بسته شد.

به گزارش می‌متالز، با پایان فعالیت بازار طلا و سکه تهران، قیمت‌ها با ریزش قابل توجه روبرو شد؛ به گونه‌ای که سکه تمام بهار آزادی طرح جدید که در روز‌های گذشته به دلیل خرید‌های هیجانی به بالای ۳۴میلیون تومان رسیده بود، امروز به محدوده ۳۰میلیون و ۸۰۰ هزار تومان سقوط کرد که بیانگر ریزش بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی در یک روز کاری بود.

این در شرایطی است که دیگر سکه تمام بازار یعنی سکه طرح قدیم نیز با کاهش حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی مواجه شد و به رقم ۲۸ میلیون تومان رسید.

این قیمت‌ها در حالی امروز به ثبت رسید که مشاهدات میدانی از بازار طلا و سکه تهران نشان از خروج خریداران هیجانی و نبود تقاضای موثر در بازار داشت. تا جایی که بسیاری از کسانی که در روز‌های گذشته سکه تمام را در کانال ۳۴ میلیونی خریداری کرده بودند، به یکباره با زیان ۳ تا ۴ میلیون روبرو شدند.

از سوی دیگر امروز بهای نیم سکه نیز در بازار با افت حدود ۸۰۰ هزار تومانی به رقم ۱۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و قیمت هر ربع سکه نیز با کاهش بیش از ۶۰۰ هزار تومانی به رقم ۱۱ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید.

سکه یک گرمی نیز که تا روز گذشته به عدد ۷ میلیون تومان نیز رسیده بود، در پایان بازار امروز در سطح ۶میلیون و ۵۰ هزار تومان جای گرفت.

فعالان بازار مهم‌ترین دلیل این روند نزولی را کاهش قابل توجه نرخ ارز در بازار غیررسمی و رسیدن دلار بازار غیررسمی به کانال ۵۵ هزار تومانی عنوان می‌کنند؛ ریزش چند هزار تومانی نرخ دلاری که در فضای مجازی با ایجاد فضای هیجانی، در روز‌های اخیر به کانال ۶۰ هزار تومان نیز رسیده بود، اما با مدیریت موثر بانک مرکزی و رصد هوشمندانه روند عرضه و تقاضا در کف بازار، معامله گران شاهد عقبگرد پلکانی دلار از راه رفته بودند.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده