تاریخ: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۲۹
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۲۹۵۲۹
سرویس خبر : انرژی
رئیس دانشگاه شهید بهشتی:

بند ناف اقتصاد کشور به جای مالیات به نفت گره خورده است/ سوءاستفاده قدرت‌های بزرگ در شرایط اقتصاد تک‌ محصولی ایران

می متالز - رئیس دانشگاه شهید بهشتی گفت: وقتی اقتصاد متکی به نفت داریم رونق کسب و کار در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد بنابراین در چنین شرایطی تنظیم امور مالیاتی باید دقیق‌تر و اتکا به مالیات لازم‌تر می‌شود.
بند ناف اقتصاد کشور به جای مالیات به نفت گره خورده است/ سوءاستفاده قدرت‌های بزرگ در شرایط اقتصاد تک‌ محصولی ایران

به گزارش می متالز، صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی در دوازدهمین همایش سیاست‌های مالی و مالیاتی اظهار داشت: اکنون در شرایطی هستیم که بند ناف اقتصاد کشور به صدور نفت گره خورده و از آن سوءاستفاده می‌شود و قدرت‌های بزرگ با مدیریت آمریکا همچنان پیچ تحریم‌ها را سفت کرده و مشکلات را بیشتر می‌کنند. در چنین شرایطی تنظیم مالیاتی اهمیت می‌یابد.

وی افزود: وقتی اقتصاد متکی به نفت داریم رونق کسب و کار در سطوح مختلف تحت تاثیر قرار می‌گیرد بنابراین در چنین شرایطی تنظیم امور مالیاتی باید دقیق‌تر و اتکا به مالیات لازم‌تر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ‌های مالیاتی اهمیت زیادی دارد، گفت: ما همواره درآمدهای ارزی‌مان از نفت بوده و از اینکه به مردم بگوییم با پرداخت مالیات کشور اداره می‌شود، غفلت کردیم.

صدوق یادآور شد: به دلیل اتکا به نفت همواره پشتوانه محکمی بابت تامین هزینه‌ها با اتکا به این مالیات نداشته‌ایم و پرداخت کنندگان مالیات با اکراه با آن برخورد می‌کنند وتصور می‌کنند که اجباری است اما اگر آثار آن را مشاهده کنند قطعاً راحت‌تر پرداخت خواهند کرد.

عناوین برگزیده